Uppladdning

Idag är det dags för sista grundserieomgången.
Precis ALLT står på spel.
Färjestad - Brynäs.
Vinst kan i bästa fall ge oss en serieseger, 1 miljon kronor i kassan, och chansen att välja kvartsfinalmotståndare först.
Vore ju inte helt fel.
I botten av tabellen är det lika jämt.
Än så länge vet vi inte vilket lag som blir sista laget in i slutspelet, och vilja två lag som får lägga sin energi på att spela kvalserie.

Själv laddar jag upp med att käka frukost i soffan och kika på skiddamernas 3-mil.
Gick ju sådär.
Nu har jag dragit igång med städningen.
Min lägenhet ser ut som ett fullständigt kaos, och nästa helg kommer familjen hit.
O'Malley rev ner en blomkruka, förra helgen, som jag fortfarande inte städat upp...
Har kört två omgångar i diskmaskinen, och det står fortfarande disk på diskbänken.
Katthår, kattsand, katthår, kattsand.
Om vart annat, överallt.
Lite skit i hörnen förebygger allergier?
Jag kommer aldrig blir allergisk...

Dessutom har jag ont i ryggen, och har haft det hela veckan.
Borde väl egentligen få det uppkollat, men när har jag tid med det? Nu när det snart är slutspel och allt.
En härligt stickande, skärande smärta i ländryggen varje gång jag böjer mig framåt.
En smärta som strålar ner i baksidan av vänster lår, och blir lite mer intensiv precis på baksidan av vänster knä.
Skönt, eller inte.
Så härligt att vakna på morgonen och känna att det gör ännu ondare i ryggen än vad det gjorde kvällen innan. Tydligen blir det värre av att ligga ner.
En orsak till att det inte ens blev någon större sovmorgon imorse...
Stöttar jag upp mig själv med magmusklerna gör det däremot inte lika ont, så jag kommer få grymma magmuskler om det inte ger med sig snart.

MEN!!
Ikväll efter matchen blir det med största sannolikhet utgång.
Det ska blir riktigt skoj! Var alldeles för länge sen sist.
Kanske lite alkohol och dans kan pigga upp min rygg lite?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0