Long time no see

Har visst inte skrivit något på ett litet tag.
Men inte så konstigt egentligen, jag varken hinner eller orkar.
Vet inte riktigt var tiden tar vägen, men försvinner gör den.
Vi är dessutom kort om sköterskor på jobbet, så där är det inte direkt någon dans på rosor för tillfället, och kommer troligtvis inte vara det över hela sommarn heller.
Det är något som gör att jag längtar till hösten.

Däremot älskar jag värmen som äntligen kommit!!
I torsdags sprang jag elljusspåret igen, pigg i benen, och ljumma fartvindar.
Mycket bättre än så blir det inte.
Och känslan av att springa (nästan konstant) i 3,2 kilometer gjorde att jag faktiskt lyckades höja mina förhoppningar inför Stadsloppet.
Stadsloppet är ju dessutom rättså plant, och jag var inte direkt slutskörd efter 3,2 km. :)
Det kan gå.

Idag är det lördag, och det är så underbart skönt att vara ledig.
Om en liten stund ska jag iväg till Plantagen och köpa planteringsjord och gödsel och en matta till min balkong.
Idag är det dags att plantera om mina tomater, och mina ynkliga skott till jordgubbar och smultron.
Det enda som växer som ogräs är rädisorna... :)

Senare ska jag nog ta inlinesen och testa på inlinebanan, fast det får nog bli lite senare, vet inte om jag orkar köra runt på den banan i stekhet sol.

Och ikväll blir det soffan framför Eurovision. Får väl se hur det går för Saade.
Mig gör det dock inget om Finland eller Frankrike vinner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0