En helt vanlig tisdag. Nästan.

Dricker vatten.
Efter att ha spinnat 45 minuter i söndags och 75 minuter igår så känns kroppen seg seg seg.
Och en fullspäckad lite lagom kaotisk arbetsdag på det, så känner jag mig inte särskilt kaxig.
Alldeles strax ska jag gosa ner mig under mitt varma goa täcke.

Idag hade jag även med mig lilla Morgan till jobbet, för allmän undersökning och urinkoll.
Han har slickat bort en massa päls på magen, och ibland kan det vara ett tecken på problem i urinblåsan.
Så han fick snällt ligga på rygg och bli ultraljudad, men alla inre organ var jättefina.
Dock hade han lite kristaller i urinen så vi tog ett urinprov.
Syntes iallafall inga kristaller i provet, och det är ivägskickat för bakterieodling för att se om han är frisk på riktigt, eller om det ligger  några små kryp däri och lurar.
Alla blodvärden var iallafall fina, så jag håller tummarna för att han är frisk.
Mitt lilla hjärta.
Har iallafall fått "ordinerat" blötmat 1 gång per dag så det kommer bli rena lyxlivet här hemma.
Så får man ens rör vid en blötmatspåse så blir ju kissarna sjövilda...

Så. Är det inte bakterier i urinen får jag väl anta att det är något annat han stör sig på. Typ O'Malley.
Ganska låga odds på att så är fallet.
Får skaffa mig en Feliway och sätta in i vägguttaget.
Har tänkt på det flera gånger men inte lyckats få hem någon trots att jag säljer dom själv...

Imorgon blir det jobb som vanligt. Ska även på utvecklingssamtal med chefen/cheferna.
Ska bli spännande. Tror jag.
Antingen självförtroendeshöjande eller självförtroendessänkande.
Det beror helt på vilket humör dom är på.

Och imorrn är det dessutom ÄNTLIGEN dags för hockey igen!
Dock bortamatch.
Suck.
Men ändå. Hockey är alltid hockey, och efter ett uppehåll är det extra efterlängtat.
Hoppas på en stark insats av dom kära grönvita krigarna.

Nu sitter katterna och spanar efter kvällsmat, så jag får väl ge efter och gå och lägga mig sen.

Natti natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0