Ett litet sammanbrott

Jag blir så jävla arg ibland.
Det syns inte utanpå, men det känns inuti när det bubblar och kokar i hela mig.

Idag uppstod en sådan situation.
Färjestad förlorade mot Brynäs med 0-3i fjärde semifinalmatchen.
Man skulle kanske kunna tro att det var laget jag var arg på.
PW fick äntligen göra en riktigt bra match, en sån där matchvinnarmatch, bara laget kunde fixa några mål framåt också.
Chanserna fanns där, och dom var ju inte direkt få heller. Men det var som en flashback ifrån i höstas när det bara inte gick att göra mål.
Hur vi än försökte så satt den där jävla målvakten ivägen.

Men det som gjorde mig arg, det var vår egen grönvita publik.
När två-tre minuter av matchen återstår reser sig halva sittplats upp och lämnar arenan.
Så fruktansvärt pinsamt!
Jag förstår verkligen inte hur man kan göra något sånt!
Förstår dom inte hur det ser ut ifrån isen när halva publiken lämnar!?
Hur ska killarna kunna få sitt självförtroende reparerat när sittplatspubliken sabbar det på det viset?

Kvar fanns alla äckliga jävla Brynäsfans som är på våra hemmamatcher samt vi på ståplats.
Vi sjöng och gjorde det vi kunde tills matchen var slut.
Sen applåderade vi killarna när dom tackade oss och sen gick vi.

Jag blir så arg när alla redan har bestämt sig för att säsongen kommer vara slut på tisdag.
Det är väl för tusan inte säkert?
Den här matchserien kan fortfarande gå till sju matcher.
Ja, det kommer bli svårt.
Ja, det kommer bli tungt.
Det kommer krävas mycket arbete, både på isen och på läktarn.
Det kommer krävas en himla massa jävlar anamma.
Men det är INTE OMÖJLIGT!

JAG har iallafall kvar hoppet för våra grönvita krigare.
Det är INTE kört!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0