Glad Påsk!

Försökte mig på att publicera ett inlägg från mobilen igårkväll, men det ville sig inte, så jag gör ett nytt försök nu.

Skickar en liten påskhälsning iallafall. Påskdagen är det idag, om jag inte har blandat ihop dagarna helt och hållet.
Det är grymt skönt med långhelg, känns som jag varit ledig hur länge som helst, och då är jag dessutom ledig imorrn! Helt fantastiskt!

Har tillfällig övergett familjen Färjestad till favör för familjen Magnusson.
Umgås, njuter, äter mat och mår allmänt gott.
I fredags jobbade jag på bion i Bengtsfors, mitt gamla extraknäck från tonårstiden. Har inte varit där på evigheter så det var riktigt roligt att göra en liten comeback. Poppa popcorn och sälja godis och dricka.
Och med 140 besökare så fick jag till och med jobba riktigt hårt.

I övrigt inte mycket nytt under solen. Såg igår at SAIK gått vidare i kampen om guldet. Dom kan gärna få ta hand om Le Mat åt oss ett år, vill iallafall inte se att den hamnar i Gävle stad.

Satt och kollade på foton från förra årets sista seger häromdagen. Glädjetårarna vid minnet blandades snabbt med sorgtårar över årets avslut. Hjärtat snörptes ihop.
Det känns bara fel och tomt när säsongen tar slut som den gjorde i år, speciellt när man själv sitter hemma i soffan och inte ens får tacka laget ordentligt. Inte ens får säga hejdå till alla långväga supportrar som man troligtvis inte kommer träffa förrän nästa säsong.
Tomhet.

Igår var jag och resten av familjen i Gustavsfors på revy. Tittade, lyssnade och skrattade.
Åt mat. Julbord. Förlåt, påskbord menade jag. Och påskmust så klart.
Smarrigt oavsett säsong.

Alldeles strax blir det till att dricka lite eftermiddagskaffe, efter det drar jag upp till Bengtsfors igen.
Tänkte gå på bio och se American Pie.
Får väl se om den är rolig, den lär nog uppfylla mina förväntningar iallafall...

Vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0