Dan före dopparedan

Skriver ett litet inlägg medans jag sitter och tittar på Knight and Day.
Mamma och pappa hämtade mig i Karlstad i fredags, efter att dom varit runt och shoppat i stan under dagen.
Dom hade ätit julbord på IKEA tidigare så dom var mätta och belåtna, men jag var hungrig, så jag skuttade in på Max innan vi åkte och köpte mig lite Nuggets som jag tryckte i mig i bilen. Nuggets och Sweet Mustard-dip. Så sabla gott!
Vi kom hem till Billingsfors och jag fick äntligen träffa familjen och lilla Bullen igen. Lika pigg och fräsch som sist jag såg honom (under min semester i somras). Eller så himla pigg kanske han inte är, han är ganska pensionerad, och har blivit ganska mycket innekatt nu när snön ligger djup.
Men frisk är han, och glad och pigg i blicken, även om den har börjat bli lite grå.
 
Och nu är det jul!
Äntligen!!
Nu känns det till slut att det faktiskt är jul på gång. Har haft två mysiga dagar, jag och mamma har klätt granen, plockat fram alla tomtar, bakat pepparkakor och vinbärsmuffins, gjort ischoklad och rocky road fudge.
Och idag har vi även gjort Janssons frestelse.
Paketen ligger redo under granen och imorrn är det julafton.
Så mysigt det ska bli!
 
Dessutom, till min stora chock och förvåning, håller alla tre katterna sams!
O'Malley och Bullen har vistats i samma rum under långa perioder och det enda som har hänt är att Bullen fräst åt O'Malley en gång när han blev lite närgången.
Men inga attacker, inget viftande med tassarna och inga bråk.
Kan det vara så att O'Malley faktiskt blivit lite vuxen och insett att han inte behöver anfalla Bullen?
Vore ju onekligen något som förenklade tillvaron för resten av familjen.
 
Strax är det sovdags, om bara filmen tar slut först.
Och så ska Bullen komma in från kvällskissturen ute i snön. Det blåser rätt ordentligt, så han vill nog inte vara ute särskilt länge.
Sen ska jag lägga mig i sängen (den lilla trånga 90-sängen på mitt gamla flickrum) och mysa med mina två andra katter.
Kanske läsa lite Harry Potter också. Halvvägs genom "Harry Potter and the Half-Blood Prince" nu. Börjar nästan bli lite rätt att jag läser ut dom för fort. Bara en och en halv bok kvar innan serien är slut.
Extra nervös är jag eftersom jag inte sett någon av Deathly Hallows-filmerna, jag har ju ingen aning om hur det kommer sluta!!
 
Natti natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0