Spridda tankar, som vanligt...

Jag tyckte nästan att jag hade blivit riktigt bra på att blogga där ett tag, men sedan falnade intresset lite igen.
Men nu är det dags att skriva lite, vad som helst för att slippa stå ute i köket och diska.
Vad som helst för att "slippa" gå och lägga mig och sova.
Jag älskar att sova, men jag hatar att vakna, iallafall på vardagsmorgnarna.
MEN jag har faktiskt lyckats ta mig till jobbet i tid de senaste dagarna, (förutom idag...).
Måste försöka göra något med min morgonmotivation eller vad tusan man ska kalla det, men jag lyckas verkligen inte ta mig ur sängen.
Väckarklockan börjar ringa 1,5 timme innan jag börjar jobba, och med drygt 5 minuters cykelväg till jobbet borde det ju vara mer än nog.
Men när jag vaknar finns ingen motivation att ta sig upp ur sängen.
Det är så mörkt ute, det är så varmt under täcket och det är så mysigt att ligga med två slumrande katter tätt intill.
Ibland önskar jag nästan att katterna vore lite hungrigare och ljudligare på morgonen, då kanske jag skulle kunna ta mig ur sängen för deras skull åtminstone.
 
Nåja, nog om mina morgonbekymmer och vidare mot ljusare ämnen.
Har två fantastiska saker som uppfyller mitt liv för närvarande.
Min allra bästa vän någonsin ska gifta sig och jag får äran att vara "maid of honor"!!!
Vi har tittat på klänningar och har hittat en hel hög med jättefina, brudtärneklänningen är bestämd och den är så fin så jag dog nästan lite när jag såg den.
Längtar lite extra efter framtida klänningsprovningar, att få se Elina i en massa fantastiska brudklänningar! :))
Det är spännande att få vara involverad i planeringen av ett bröllop, och jag har insett hur mycket jag inte vetat att man behöver ta reda på. Och så mycket man måste boka, och tänka på, och fixa i god tid innan.
Men roligt ska det bli!!
 
Sak nummer två får vara hemlig så länge, det är ju ändå ett tag kvar.
Men fredagen den 8:e februari klockan 13 händer det.
Då har jag precis gått av ett nattpass och kommer sätta mig i bilen tillsammans med Elina och Sebastian, antagligen vara sjukt osocial, somna och sova hela vägen till Stockholm.
Där ska vi bland annat träffa de två andra brudtärnorna, äta mat och lära känna varandra lite.
Ska bli så skoj!!


Kommentarer
Fröken Klöver

Bästa vän någonsin. *rörd till tårar* <3

2012-12-13 @ 21:24:08
URL: http://FrokenKlover.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0