I'm alive!!

Jag har inte gått och dött.
Jag har bara tappat blogglusten litegrann, i kombination med en hel del jobb, en hel del träning och en hel del hockeytittande.
Vissa dagar har jag varit så trött så trött.
Andra dagar har jag varit sjukligt pigg.
Härom veckan var jag på sjukligt bra humör, sen vände det under en eftermiddag.
Men det var trevligt så länge det varade iallafall.

Färjestad har varit dåliga, blivit bättre och avslutade innan uppehållet (Jag hatar uppehåll!) med en toppenmatch!
Jag har varit ute och spenderat (alldeles för mycket pengar) på drinkar två helger i rad.
Och efter"festat" (dvs halvsovit) in på tidiga morgontimmar.

Men denna helgen blir det lugn och ro.
Har bokat mig en hyrbil som ska ta mig till Billingsfors imorrn kväll!
Ska bli riktigt skönt att komma hem en sväng igen.
Och fira pappa som fyller pensionär! (Dvs 65, den vettiga pensionsåldern)

Mitt högeröra har lyckats dra på sig en öroninflammation.
Började i söndags, men kliade bara lite lätt, så jag höll tummarna för att det skulle försvinna under natten.
Det gjorde det inte.
Under måndagen började det kännas långdraget, och framåt kvällen kändes det som jag hade fått lock för örat.
Sov halvtaskigt.
Tisdagen började med en frukost bestående av panodil och ibumetin.
Ringde till vårdcentralen och fick en tid tills idag.
Tisdagen fortsatte med smärtstillande och likaså gårdagen.
Har kämpat för att få sova. Men kampen har i stort sett misslyckats, sovit någon timme här och någon timme där och i vissa lägen gråtit av frustration och smärta.
Så länge jag varit på jobbet har det varit rätt okej, fast det har inte varit någon större effektivitet.
Men hemma.
Fixar inte nånting.
Igårkväll gick jag över till voltaren. Det hjälpte något.
Men sov lika lite iallafall.
Vilket ledde till att jag försoiv mig och kom en halvtimma försent till jobbet.
Klockan 10 i  förmiddags infann jag mig iallafall på vårdcentralen och fick träffa en läkare.
En snäll läkare, som fattade att det gör ont att ha öroninflammation. Och som faktiskt använde örontrattarna med stor försiktighet. (Det gjorde inte läkaren som jag hade för 2,5 år sedan, där fanns det ingen hänsyn öht).

Visade sig att det inte gick att se trumhinnan, vax och grejer ivägen, så då fick jag ligga på en brist medan läkaren stoppade in en öronsug i örat på mig.
Kändes helskumt, och lite äckligt när jag hörde hur det sögs ut saker ur mitt öra.
Men det blev färdigt till slut iallafall, och trumhinnan var hel.
Skönt det iallafall. Ett litet ljus i tillvaron.
Diagnosen: inflammation i mellanörat och i hörselgången.
Behandling: Kåvepenin och Terracortril. Allmänantibiotika och örondroppar i 7 dagar.

Så nu har jag antibiotika och smärtstillande cirkulerande i mitt blodomlopp och några droppar i min hörselgång som hålls på plats med en tuss fetvadd.

Längtar efter att bli frisk. Den här typen av smärta fixar jag inte.
En svag molande värk trots smärtstillande och med intensiva smärtattacker lite då och då som nästan får mig att kvida högt.
Fuskar lite och struntar totalt i doseringen som står på Voltarenasken.
1 tablett var 4e till var 6e timme. Max 3 tabletter per dygn.
På mig håller det bara i fyra timmar och sist jag kollade hade dygnet inte tolv timmar...
Åt skogen med maxdoser.

Resten av kvällen ska jag spendera med att packa lite grejer inför helgen.
Fick ett litet ryck och bakade häromdagen också.
Invigde min hushållsassistent. Den var jättebra!
Bakade banankaka och strassburgare.
Så himla gott!!
Har inte ätit så mycket av det dock, det ska få följa med hem och ingå i pappas födelsedagspresenter, hihi!

Gonatt!!


Kommentarer
Alexandra - mamma till Leia

Hoppas du mår bättre nu!

2012-02-28 @ 20:47:30
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0