Gott nytt år!

Nyårsafton fick bli en dag med sovmorgon.
Inte så konstigt.
Sov till lunchtid och spenderade några slappa tillar framför tvn och datorn innan jag började göra mig iordning inför kvällen.
Kvällen var planerad att bli en lugn kväll, ett litet sällskap med god mat och alldeles lagom mängd dryck.
Efter fyra dygn i Norrland är man ju ändå lite sliten, eller?

Maten (entrecote, klyftpotatis, bearnaisesås och vitlöksbröd) var jättegod.
Precis som mitt vita vin och de tre glasen champagne.
Helt plötsligt var kvällen inte så lugn längre, men jag hade jättetrevligt!
Strax innan midnatt gick vi ut, det hölls ett improviserat nyårstal (som jag inte minns).
Och vid tolvslaget såg vi på fyrverkerierna. Ståendes på en fotbollsplan någonstans i Karlstad hade vi fin utsikt över stadens bomber och granater.
När vi sen kom in efter tolvslaget blev det inte mycket mer med mig.
Kan ha varit någon mer dricka som spelat in där, men det räcker att jag vet detaljerna.
Några timmar senare tog jag mig hemåt.
Försökte skaffa en taxi, men det skulle gå fortare att gå hem än att vänta på taxin, så gick det gjorde vi.
Tydligen var det ganska många minusgrader. Tydligen var promenaden hem ganska lång.
Dessutom drattade jag på ändan på en isfläck.
Många intressanta diskussioner på vägen, men tyvärr minns jag inte så mycket vad de handlade om.
Och hem kom jag till slut, tack vare en gentleman som följde mig på rätt väg och fick låna min soffa under natten.

Nyårsdagen
Det har nog aldrig varit så skönt att vakna i min egna säng.
Hemma.
Inga förpliktelser.
Behöver inte ta mig någonstans.
Sa hejdå till vännen halvsovandes och somnade om när han stängt dörren efter sig.
Sov en bra bit in på eftermiddagen och fick sen besök av familjen som hade med sig katterna och mina julklappar hit upp.
Bakispizza åt vi - inte fel!
Började känna mig som en människa igen på kvällen, kan tänka mig att jag inte var något vidare roligt sällskap...
Dessutom var jag lite sorgsen över att dessa härliga dagar var på väg att ta slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0