JVM

Satt i en soffa i en annan del av Karlstad inatt.

Efter en härlig vändning och straffseger mot HV71 avslutades dagen på allra bästa sätt.

När klockan började närma sig midnatt trodde jag aldrig att jag skulle kunna hålla mig vaken till matchstart, men i rätt gott sällskap och halvintressanta samtal att lyssna på så gick det ändå.
Sen var väl första och andra perioden inte så himla spännande, så ibland var jag otroligt trött ändå.
Men efter lite kaffe, choklad och coca cola blev jag lite piggare, och sen blev matchen mer och mer spännande.
Hela tredje perioden satt jag framåtlutad och drog efter andan vid alla chanser.

När tredje perioden nästan var slut trodde jag det var kört.
Men Johan Gustafsson klev fram och visade vilken duktig målvakt han är.
Erik Granqvist är en fantastisk målvaktstränare!

Var inte jättesugen på förlängning mitt i natten. Är man någonsin sugen på förlängning?
Men efter halva perioden hände det som redan borde ha hänt!
Mål av Sverige och första JVM-guldet sedan 1981!

Härligt att se hur glada killarna blev!
Det skreks rätt ordentligt i mitt eget sällskap också.
Inte långt till tårarna där.
Nästan så att det var i klass med Färjestads SM-guld i våras, men bara nästan.
Färjestad ligger mig ändå varmare om hjärtat än Sverige.

När guldfirandet tagit slut på tvn åkte jag hem och gick och la mig.
Men det gick inte att somna. Efter att ha kollat facebook och twitter i mobilen några gånger insåg jag att jag var galet hungrig.
Funderade på när jag ätit senast och insåg att det var vid lunch... Typ 18 timmar tidigare...
Inte konstigt att jag var hungrig.
Som tur var fanns det en Dafgårdspaj i frysen som jag värmde och slängde i mig.
Sen somnade jag gott och sov i åtta timmar!
Hur skönt?!

Eftermiddagen har bjudit på precis ingenting.
Jag har druckit kaffe och ätit couscous med tonfisk och pesto.
Gott gott.
Om dryga timmen ska jag ut i kylan, hoppa på bussen och åka på födelsedagskalas på Råtorp.
Ska bli trevligt.
Men väldigt nyktert!!

Imorgon blir det resa till Gävle. "Äntligen" tillbaks till Norrland igen.
Kommer bli ett gött gäng i bilen, troligtvis inte helt nyktert och beroende på hur pigga vi är vi hemkomst lär kvällen bjuda på utgång också!
Roligt roligt roligt!

Känns som att slutet av 2011 och början av 2012 är en av de bästa perioderna i mitt liv.
Jag mår såå bra!!
Och det är så himla skönt!
Inte mycket som saknas för att livet ska vara perfekt just nu.

PS
Lyssna på Jason Mraz' nya låt I won't give up. Sen lyssnar du på Christina Perri's A thousand years.
Samma refräng, olika text?
DS

PS2
Inläggen om julhelgen, mellandagsresan och nyårshelgen är på g. Dom kommer dyka upp tidsinställda med jämna mellanrum ikväll.
DS2


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0