Latest news

Ytterligare en helg är gjord. En semestervecka avklarad, två kvar.
Den här veckan har verkligen gått sjukt fort, fast jag har än fått en hel massa gjort.
Rensat och ordnat och haft mig, så här fin har lägenheten nog aldrig varit. Inte ens direkt efter inflyttning.

Mitt minne är så fantastiskt bra, jag kommer knappt ihåg vad jag gjort.
Har iallafall hängt massor med Elina. Druckit vin och pratat, pratat, pratat.
I fredags var det bara hon och jag ett tag och då gjorde vi baconlindad halloumi och kycklingsallad.
Gott gott!
Sen satt vi på balkongen, fick sällskap av ett par till av Elinas kompisar och pratade ännu mer.

Tog oss ut en sväng på stan också på kvällen. Satt på en uteservering, drack cider och en riktigt god White Russian!
Sen blev det bussen hem och jag stupade i säng och somnade på stört. Nästan iallafall.
Väldigt många känslor bubblade upp till ytan, tror dom fick lite hjälp på traven av alkoholen också.
Blev lite för mycket för mig att hantera ett tag, men det var skönt när det väl lugnade ner sig igen.
Och när jag vaknade hade det mesta återgått till det normala.
Gårdagen blev dock den ultimata slappardagen, måste dock poängtera att jag inte var så bakis som jag kunde ha varit.
Men iallafall var det väldigt skönt att bara ligga i soffan, glo på tv, dricka vatten och beställa mat från onlinepizza.

Idag blev nästan också en slappdag, men till slut tog jag mig i kragen och cyklade till Bergvik mellan regnskurarna och handlade mat.
Lyckades inte helt slippa undan regnet dock. Precis innan jag kom fram till en av gångtunnlarna började det ösregna.
Så jag stod några minuter och tittade och lyssnade på regnet. Låtsades att jag hade all tid i världen och egentligen satt på en balkong och tittade ut.
Men det slutade regna rätt snabbt iallafall. Fördelen med sommarregn.

Sen kom jag hem igen, skar upp vattenmelon och fetaost i tärningar, blandade i hackad gräslök och en liten skvätt olivolja, och så lite körsbär på det.
F a n t a s t i s k t gott.

Har precis tittat på Iron Man, tror att jag ska följa upp med tvåan också, har ju ändå inget bättre för mig.

Vi hörs nån annan dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0