Mammahelg <3

Skulle även kunna kalla det sockerchockshelgen, för guuud vad vi har gottat oss.
Som jag skrev på Twitter igårkväll, "professionella gottegrisar"

Har haft mamma boende hos mig igår och idag. Hur mysigt som helst!
När hon kom hit igår åkte vi till IKEA och åt middag, och sen handlade vi lite också såklart.
Köpte kulglass i bägare och satt i solen och smaskade innan vi åkte tillbaks till lägenheten.
Fixade och donade lite, bakade moussetårta.
Så! Jävla! God!
(recept kommer)
Sen satt vi i soffan och slötittade på ESC. (Och åt glaserade muffins och maräng med chokladsmörkräm, och popcorn)
Trodde faktiskt inte att Loreen skulle vinna, tyckte inte och tycker fortfarande inte att den låten är så himla bra.
Men, kul iallafall. :)

Idag har det varit mammas dag.
Kaffe och ovan nämnda tårta till frukost (okej, vi åt en smörgås också) innan vi åkte till Kalenius där mamma köpte ett gäng rosor till trädgården där hemma.
Sen åkte vi in till stan, promenerade i solen, kikade i klädaffärer och tog en sväng på Lagerhaus.
Till slut hamnade vi på Pitchers och åt varsin Club Sandwich.
Mycket mycket gott.
Efter det återvände vi till lägenheten och satte oss och njöt i värmen på balkongen.

Om jag känner mig tjock? Har nog gått upp 10 kilo på dom här två dagarna...

Inte mycket senare dök tre tårtsugna män upp. På väg hem från några dagars filmtittande i Leksand tittade pappa, brorsan och brorsans kompis Mikael upp (mer spännande än så var det inte), så dom fick lite kaffe och tårta dom också.

Nu har alla åkt hem och jag sitter ensam i lägenheten igen.
Funderar på om jag ska göra något vettigt med kvällen eller inte. För tillfället lutar det åt inte.
Plötslig ensamhet efter en helg i full fart slog hårt. Mycket hårdare än jag räknat med.
Att jag dessutom har jätteont i både halsen och äggstockarna gör inte saken mycket bättre.

Måste sitta och grubbla lite känner jag...

(Ledsamt avslut det här, men jag har haft en väldigt bra helg faktiskt!!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0