Börjar bli lite pigg igen.

Inga större förändringar denna natten jämfört med förra natten.
Tre patienter att titta till med jämna mellanrum.
Ett par dropp att hålla koll på så att dom droppade.
Smärtstillande injektioner.
Och tvättmaskinsjobb, diskmaskinsjobb, instrumentpackning och autoklavering.
 
"Same procedure as last year, miss Sophie"
 
Lyckades hålla mig lugnare, behövde inte titta mig över axeln precis hela tiden.
Men att rasta tre hundar klockan 23 och klockan 06 är ingen höjdare.
Beckmörker, tre meter från ett högt staket, med bara beckmörk skog på andra sidan staketet...
Speciellt inte när ena hunden är en stollig unghund som skäller på virvlande löv.
 
Halv åtta började folket droppa in, på fredagar har vi frukostmöte klockan åtta, så jag klev ur mina arbetskläder och i mina vanliga kläder och satte mig och fick lite frukost innan jag åkte hem.
 
Kröp ner under täcket, somnade och sov till fyra på eftermiddagen, igen.
 
Är fortfarande trött. Känner mig sliten i hjärnan, och jag måste anstränga mig för att ögonen ska fokusera på texten jag skriver.
Har precis tagit mig ur soffan där jag legat och läst ett tag, kommer nog inte ta mig för många vettiga saker ikväll, eventuellt kanske julpynta lite om jag råkar få lust...
 
Gillar fortfarande inte att behöva jobba natt, men jag måste väl erkänna att det inte var riktigt så eländigt som jag trott, bara nästan. Än så länge...


Kommentarer
Fröken Klöver

Skönt att det inte var sååå jobbigt åtminstone :)

2012-12-01 @ 17:13:05
URL: http://FrokenKlover.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0