En fantastisk födelsedagsfest!

Hade en riktigt härlig dag igår.
Efter att ha varit i stan för att reklamera mina nya jeans (som sprack efter att jag hoppat upp på cykeln första gången jag använde dom...) tog jag bussen hem till Elina och Sebastian.
Färgade Elinas hår och plattade och fixade till mitt eget.
Sen började vi fixa.
Gjorde jelloshots, bakade kladdkaka, fixade bål och Sebastian lagade mat.
 
Hela eftermiddagen höll vi på och grejade och sen strax innan sju dök Sara och Martin (två av S&E's vänner) upp till kalaset.
 
Champagne till välkomstdrink, delvis för att även fira att E&S köpt en lägenhet tillsammans!
Sen satte vi oss till bords, med finporslinet framför oss och började äta.
Bruschetta med skagenröra till förrätt, extremt lättfixat men också väldigt gott!
Sen var det dags för varmrätten; potatisgratäng, fläskfilé och sallad med fetaost. Så gott!!
Och sedan kaffe (& Bailey's) och kladdkaka med grädde. Kakan pryddes av 49 brinnande ljus, för att fira min 25-årsdag och Saras 24-årsdag.
Efter maten dök även Einar in genom dörren och gjorde oss sällskap.
 
Proppmätta och lite lagom berusade (kan därför inte lova att händelserna skildras i kronologisk ordning) satte vi oss i soffan med varsitt glas bål (Fruktsoda, vitt vin, lite vodka, stjärnfrukt och jordgubbar = GOTT!!) och började spela Vuxenpoäng, ett spel som Sara fått i födelsedagspresent.
Måste säga att jag faktiskt inte lyckades samla ihop särskilt många vuxenpoäng... Dock fick jag 4 (!) vuxenpoäng för att jag använder mjölk i kaffet... Tycker faktiskt att det borde vara mer vuxet att dricka svart kaffe, men jaja.
Även Jimmy och Bobby dök upp och vi hade en trevlig kväll.
Testade även jelloshotsen som hunnit stelna. Dom var inte goda... Kanske inte så konstigt när det bara är alkohol, lite saftkoncentrat och gelatin i...
 
Efter en hel del kalasande, musiklyssnande och långa sedvanliga diskussioner på balkongen tog vi taxi in till stan för utgång.
Funderade på att gå på Jaguar, ett nyöppnat ställe där Score låg tidigare, men kön var alldeles för lång, så vi tog oss till Glada Ankan istället.
Dansade, drack drinkar och andades frisk luft (...) ute på rökbalkongen.
Träffade en väldigt trevlig zombie, han var skjuten både i armen och i halsen stackarn.
Jobbade som elingenjör gjorde han också, så jag förvånade honom genom att berätta att jag faktiskt visste vad en elingenjör gör. (Sen kanske "ritar Kabelnät och räknar ut hur många volt som får gå genom en sladd utan att den går sönder", inte är en riktigt fullständig förklaring, men han verkade tycka att det var en tillräckligt bra förklaring just då...)
Trevlig var han, tyvärr fick mina längdissues spel eftersom han var drygt 20 centimeter kortare än mig.
Men men, hängde på dansgolvet större delen av kvällen. Sen stängdes musiken av och det var stängningsdags.
På Glada Ankan är sista dansen inte en tryckare, det är precis lika mycket dunkadunka som det är hela tiden...
 
Tog oss ut, fick jackan och gick på matjakt. Köpte en kycklingbaguette och tog mig hemåt.
Skönt att komma hem.
Somnade så fort jag la huvudet på kudden!
 
Vaknade imorse och det första jag såg var kycklingbaguetten som låg på mitt nattduksbord.
Vilken lycka! Frukost på sängen!
Godaste frukosten på länge! :)
 
Hade en sjukt bra kväll. Förväntningarna var höga och dom uppfylldes gott och väl!
Jag vill ha födelsedagsfest fler gånger!!


Kommentarer
Fröken Klöver

Det är ju inte ens ett år kvar till nästa, min fina!

Svar: Det är sant det! :)
SweetPeach

2012-11-06 @ 08:39:16
URL: http://frokenklover.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0