En rubrik

Hej vad dagarna går utan att jag skriver något!
 
SIst jag skrev hade det varit fest, och i helgen var det fest igen.
Annat folk och annat läge.
Fyra arbetskompisar samlades i min lägenhet för ovanlighetens skull och jag hade fixat lite förfest med chips och bål. Bål inspirerad av förrförra veckans bål på fruktsoda, vin och vodka.
Bytte ut vodkan mot Bacardi Razz och hade i jordgubbar och granatäpple och några limeskivor.
Huuuur gott som helst!
 
Vi pratade, skrattade och dansade till och med på mitt vardagsrumsgolv. Inte direkt något jag förväntat mig se.
Bjöd på drinkar också. Såna där fantastiskt goda drinkar, med fantastiskt pinsamma namnet "Orgasm".
Baileys, Kahlua och Cointreau, och så mjölk såklart.
Hade drinken bara hetat (?) något annat hade jag alltid druckit den på krogen.
 
Efter förfesten tog vi taxi in till stan och gick och dansade på Harry's.
Där var det Singing DJ igen (Bengt/"Daniel" från Skilda Världar).
Dansandet var dock inte lika roligt som det brukar, på dansgolvet var det så trångt att man knappt kunde röra sig, och det var så varmt i lokalen så man höll på att svettas ihjäl!
Men roligt hade vi det, dansade till fötterna värkte, och sen åkte vi hem igen.
Somnade som en stock och vaknade till slut på söndag förmiddag.
Varken illamående eller bakis men så trött att jag knappt orkade ur sängen på hela dagen.
Läste ut en bok och hann både börja på och läsa ut ytterligare en bok.
Dessutom gjorde jag ärtsoppa. Den lyckades jag bränna vid, jag som typ ALDRIG misslyckas med mat nu för tiden.
Men ärtsoppan fick hamna i matlådor ändå, om den är ätbar eller inte får framtiden utvisa...
 
Nu har jag precis hävt i mig två koppar te och en förpackning microostkaka.
Var på affären förut och såg reklamskyltar om att det tydligen är ostkakans dag idag.
Och då tog impulsshoppinganden över och slet med sig en ostkaka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0