Fortfarande vaken.

Klockan närmar sig halv ett.
Jag försöker vända på dygnet.
Imorgon har jag en ordentligt sovmorgon, börjar inte jobba förrän 20.30...
Hatar att jag ska behöva jobba natt, men cheferna bryr sig inte om vad vi tycker.
Det "ligger i tiden" att ha nattpassning på kliniken, och dom är chefer och bestämmer.
Inte ens Kommunal har vi på vår sida (skräll...).
Så nattpass blir det.
Två nätter var femte vecka.
Kanske inte låter särskilt mycket, men jag mår illa över att behöva jobba natt.
 
Så, har sysselsatt mig ikväll för att försöka komma i säng sent, så att jag kan sova länge och kanske därmed vara hyfsat pigg när jag ska jobba sen.
Har lagat en massa mat. Lasagne, korv stroganoff och en mystisk paj med lax, broccoli och spenat.
Återstår att se om pajen blir god, resten är ganska idiotsäkert.
 
Har ett par saker kvar på min lista innan jag ska gå och lägga mig.
Ska skruva upp en lampa i hallen, sen kommer jag nog lyxa till det med ett extra långt bad.
Får bara undvika att somna i badkaret också.
Just nu känns det inte som att mitt dygnomvändande kommer gå särskilt bra...
För en gångs skull är jag trött på kvällen.
Kroppen är trött, ögonlocken är tunga och skulle jag lägga mig i sängen nu skulle jag somna på stört.
 
Så här sitter jag, försöker hålla hjärnan igång. Dricker glögg med chokladsmak.
Återkommer väl på fredag om hur livet som nattjobbare är...
Om jag överlever.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0