Det är tisdag igen!

Precis kommit hem från jobbet och sitter med en tallrik mat och en kopp te framför mig.
Har lite skåpsrensning för tillfället, förbereder mig inför Egyptenresan. (Bara 2 veckor kvar!!!!)
Så på tallriken ligger broccoli, fetaost, minikorvar och bearnaise... Spännande blandning.
 
Idag har vi haft tandläkaren på jobbet.
Vi håller också på att bygga om vår tandavdelning, från att ha varit i ett hörn på ena sidan av operationsavdelningen med bara ett bord och en narkosapparat har vi numera ett eget rum!!
Två bord och två narkosapparater vilket innebär att vi kan vara effektivare och hinna med fler patienter.
Härligt!
Och det behövs verkligen, många katter och hundar har alldeles för dåliga tänder, och vi är fullbokade långt in i oktober plus en liten väntelista på det...
Får dåligt samvete över att folk behöver vänta så länge på att få tid, men vi kan ju tyvärr inte jobba fortare än vi gör (för närvarande) När vi kommer igång ordentligt i nya tandrummet då jäklar!
 
Så idag när alla patienterna blivit av med lite tänder här och där så höll jag och Jenny på och fixade lite, planerade vad som ska skruvas upp på väggarna och var det ska sitta och hur det ska se ut.
Kommer bli hur bra som helst till slut! För en gångs skull känner jag mig riktigt taggad inför något jobbrelaterat.
I övrigt känns det som att det bara är kaos och gnäll på det där stället.
Avtals- och schemaändringar och "vi ska se hur många som vill jobba natt frivilligt annars kanske alla måste göra det ändå"... Ja men TACK!! verkligen.
 
Men, inget ska få vara negativt nu.
Jag ska äta, surfa lite och sen slappna av framför mitt kära Stargate.
Redan hunnit till mitten av säsong fyra (av tio).
Kommer få smärtsam Stargateabstinens när jag åker till Egypten.
 
Egypten, Egypten, Egypten.
Om 16 dagar åker vi!
Packningslistan är påbörjad.
Egyptisk valuta är beställd.
Kattvakt är fixad.
Längtar mer och mer för varje dag!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0