Nytt nytt nytt!

Skriver det här inlägget från min nya laptop!!
 
Tjoho, äntligen blev drömmen förverkligad och jag har fått (köpt) mig en alldeles egen bärbar dator!
Och det faktum att jag ska börja plugga var väl egentligen den utlösande faktorn till att jag faktiskt kände att jag hade behov av en laptop.
Vad ska man annars ha en laptop till när man bara sitter hemma liksom?
Inser dock att jag behöver fixa någon form av trådlöst internet... Att sitta med en nätverkssladd dragen över hela vardagsrumsgolvet funkar inte. Definitivt inte när man sitter med datorn på skolan...
 
15,6 tums skärm är det, en riktigt bra storlek känns det som. Bra överblick utan att det blir för stort.
Och tangentbordet är skönt, lätt att skriva och trevligt klickljud i knapparna. OCH ett numeriskt tangentbord!
 
"Råkade" köpa en Samsung Galaxy S3 4G när jag ändå storshoppade.
Min "gamla" Sony Ericsson Xperia X10 mini har varit bra, men sedan jag badade den i en kopp hett te i våras så har den inte varit sig själv alla gånger. Känns som att den ger upp mer och mer för varje vecka, så ikväll ska jag sätta mig och föra över alla foton till datorn och se till att jag får med mig telefonnumrena på simkortet.
Sen är det jag som byter telefon!
Kommer bli ovant dock. Storlekskillnaden är enorm!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0