Jag drömmer om en jul hemma!

I alla fönster brinner ljus,
Fint och pyntat är varje hus,
Jag längtar till en gransskogs sus.
 
Och imorgon är det dags!
Klockan är satt på tidig uppstigning, och imorrn kanske jag lyckas.
Har spenderat dagen med att fixa det sista, varit och köpt hundmat så att han klarar sig över jul och lite sådär.
Har börjat packa så smått, ska försöka få ner en del av det redan ikväll tänkte jag.
Bara att få in tre katter och en hund i bilen tar ju lite tid.
Sen ska julklappar, lite julbak och kläder med också.
Tur att jag har en kombi...
 
Ska bli grymt skönt att komma hem.
Har inte varit hemma på evigheter. Kommer inte ens håg när jag var hemma sist, men jag tror att det var i somras nån gång.
Innan jag skaffade Elliott var det iallafall.
Blir "intressant" att se vad han tycker om gammelkatten och vad gammelkatten tycker om honom.
Jag förväntar mig att Elliott kommer bli lika kär i honom som han är i katterna här, och jag förväntar mig att Bullen kommer att hata Elliott. Å andra sidan verkar Bullen ha blivit lite senil på senare tid, så det kanske kommer gå bättre än jag tror.
 
Julfirande, julmat, julmys, julgröt, uppesittarkväll framför tvn, klä granen och bara va.
Kunna släppa alla tankar på plugg (även om litegrann får följa med hem utifall att).
 
Men nu ska jag slänga i mig lite mat, för tredje dagen i rad - pyttipanna!
Idag med ett ägg också! Wihoo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0