Började fundera igår...

... på om det kanske skulle vara kul att testa på något nytt.
 
Sätta djursjukskötarlivet på paus och göra något helt annat.
Problemet är ju att jag aldrig vet vad jag skulle kunna tänka mig att göra.
 
Baka är kul. Men varje dag? Professionellt? Och så duktig är jag faktiskt inte.
Samma sak med matlagning.
Tänder är ju en slags passion för mig, och igår när vi hade tandläkaren på jobbet igen så slog det mig.
Kanske man skulle bli tandhygienist?
Få fortsätta arbeta med tänder, bara det att tänderna sitter fast i människor istället för i hundar och katter.
 
Det vore kanske roligt faktiskt.
Förutom det faktum att det innebär tre år på universitetet. Tre år med CSN.
Tre fattiga år.
Jag måste dock inte lämna Karlstad, men jag måste byta lägenhet.
En hyra på 5400:- funkar inte särskilt bra ihop med studielån.
 
Och förutom det faktum att jag tidigare sagt "Människor är äckliga."
Sitta och pilla i människomunnar hela dagarna?
Nog för att jag är fascinerad av tänder, och inte så lite ykresskadad. Är det tillräckligt fascinerande för att jag ska komma förbi den åsikten?
 
Kanske man skulle söka ändå. Se om man kommer in.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0