En ny nästan-granne!

Ikväll har jag dessutom varit och hälsat på en ny nästan-granne och fikat lite.
Jeanette, en tjej på jobbet har flyttat till Bellevue, ett bostadsområde som ligger bredvid Gruvlyckan.
Så jag promenerade dit, tog typ ingen tid alls.
Vi förberedde fikat (jag vispade vaniljsås) medans vi väntade på de andra.
Och sedan åt vi äppelkaka, drack kaffe, pratade och skrattade och hade jättetrevligt.
 
Varför fikar man inte hemma hos folk oftare?
Det är hur enkelt som helst, och hur trevligt som helst.
Och dessutom tusen gånger roligare än att sitta ensam hemma om kvällarna.
 
Det värsta med att hälsa på där vänner är nyinflyttade är att man själv blir så sugen på att skaffa ny lägenhet.
 
Var ute och surfade på Hemnet häromdagen.
Insåg att det finns en bostadsrätt till salu, på Gruvlyckan, för under 300 000 kronor.
Den är större än min lägenheten, men avgiften är drygt 2000:- billigare än vad jag har i hyra nu.
Sen är lägenheten i sig, rätt sunkig, och ärligt talat FÖR stor för mig.
Men ändå! Priset!!
 
Vill flytta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0