Helgrapport

Slängde mig iväg in till stan efter jobbet i fredags, hoppade på tåget och hoppade av när tåget ankommit Mellerud.
Där väntade mamma, pappa och brorsan på mig utanför stationen och vi åkte vidare till Kulturbruket.
Där fick vi lyssna på Robert Wells och två (tre) killar till och deras konser "Tribute to Charlie" (Norman).
Det var himla trevligt.
Älskar ju egentligen både piano- och klassisk musik även om det inte är någon man sitter och lyssnar på dagligen.
Men RW är ju sjukt duktig, och hans följe var inte sämre dom.
 
Sen åkte vi hem, åt mat och satt och tjötade vid matbordet om allt och inget.
Jag tror jag pratade mest.
Har man inte varit hemma sedan jul finns det mycket att berätta och prata om.
 
På lördagen åkte vi till Tössestugan och åt middag. Pappa har fyllt år, så nu firade vi det lite så här i efterhand.
Brorsan hade planer för eftermiddagen, men mamma och pappa följde med mig (läs: körde mig) hem till Karlstad.
Vi drack lite kaffe, fikade lite och pappa fick sina presenter, en samlingsbox grammofonskivor med Taube-musik och en flaska Famous Grouse, med specialbeställda etiketter så att det faktiskt var en flaska "Famous Pappa" - lagrad sedan 1947.
 
Framåt kvällen åkte dom hem igen, och jag och min eländiga förkylning bäddade ner mig i sängen.
Somnade och vaknade klockan nio imorse.
Varför ska jag behöva vakna så tidigt när jag är ledig för??
 
Har iallafall varit effektiv. Gjort lite matlådor, vattnat stackars uttorkade blommor och tänkte ta en sväng med dammsugaren.
Sen får vi se hur resten av dagen utspelar sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0