Ibland...

... behöver man spy ur sig lite galla.
 
Som till exempel när man får ett sms med texten "Hej, tänkte bara kolla så att du vet att du ska va i Kristinehamn imorrn?"
Här har jag alltså kollat schemat förra veckan utan att där finns någon ändring.
Sedan har jag jobbat natt två nätter, det har varit helg och nu har jag varit ledig i två dagar.
Och nu får jag reda på detta??
Enligt avtalet med Kommunal ska schemaändringar finnas tillgängliga minst fyra veckor i förväg.
Men en dag funkar helt okej enligt min arbetsplats.
 
Kommunal vet om att såna här saker händer hela tiden, men bryr dom sig??
Nej då. Djursjukskötarna är en pytteliten del av Kommunals medlemmar.
Dom är inte värda att lägga någon energi på. Deras avtal är jättekonstigt så det går inte att lära sig det.
Och folket som jobbar vid vår sektion, eller vad det nu kallas, är ju faktiskt bara förtroendevalda och har ingen schemalagd arbetstid med Kommunalavtalsjobb.
(Men så se till att inte bli förtroendevald då, om du inte har tid att jobba med det!!)
Och har vi frågor tar det flera månader innan vi får svar på dem, om vi någonsin får ett svar.
 
Att byta till Naturvetarnas fack har aldrig varit mer lockande.
Och att börja jobba med något annat har heller aldrig varit mer lockande.
 
Idag jobbar Jenny dessutom sin sista dag.
Hur lycklig kommer jag vara resten av veckan?
När jag dessutom fått min lediga dag förstörd av det här!?
 
Hungrig är jag också, och så hade sushistället på Våxnäs stängt. Så nu vet jag inte ens vad jag ska äta.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0