To little, to late.

Ytterligare en sköterska har sagt upp sig på jobbet.
Två sköterskor de senaste två månaderna.
 
Frågan är inte om någon mer kommer sluta, frågan är när och vem.
 
Igår sa ena chefen "Det har inte gått oss obemärkt förbi att ni har sagt upp er och det är ju tråkigt såklart."
Kände för att klappa mig själv i pannan och dunka huvudet i bordet.
 
Det cheferna inte verkar inse är att det delvis är deras egna handlingar den senaste tiden som är den största anledningen till att folk inte orkar med längre.
Införa nattarbete när i princip ingen vill jobba natt.
Helt plötsligt öppna en ny klinik 10 mil bort och tro att alla kommer att hoppa jämfota av glädje för att få chansen att jobba där några dagar i veckan...
Nej, jag flyttade inte till Karlstad för att jobba i Arvika.
Sköterskebrist och överskott på veterinärer.
 
Bäst att stänga av datorn och gå och lägga mig innan jag börjar grubbla igen.
Är på alldeles för bra humör för att grubbla hela natten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0