Ett långt ett...

Måste tacka alla 1-4 regelbundna besökare som kommer in här varje dag, trots att jag skriver mycket mindre än jag borde.
 
Idag har jag chockat min kropp och varit och tränat i drygt en timme.
Det var skönt, så jag kanske till och med återvänder.
Har dragit ut på det hur länge som helst, det här med att komma igång och ta mig till gymmet.
Ursäkterna har tagit slut, "det är för varmt", "jag har en tatuering under läkning", "jag har huvudvärk", "jag glömde träningskläderna hemma", "jag har ont i magen", "jag har ingen lust".
Igår slog det mig på riktigt hur fruktansvärt onödigt det är att sitta på ett gymkort som kostar mig 400:- i månaden och inte ens använda det.
Jag har inte satt min fot innanför SATS dörrar sen nån gång innan nyår. Det är nästan så att det är pinsamt att erkänna det. Över 2500 kronor som gått åt till ingenting.
Hur mycket kan man inte köpa för dom pengarna egentligen?
 
Så igår kväll blev jag arg på mig själv, packade träningskläderna och ställde väskan precis innanför dörren.
Och det visade sig att det var rätt roligt att träna. Trots att jag mest kände mig svag och andfådd.
Men det ska väl bli ändring på det nu äntligen.
 
Vad har jag mer för nyheter att komma med?
Eftersom jag senast skrev för 1,5 månad sedan så finns det en hel del att berätta.
 
I hyfsad kronologisk ordning...
 
- Jag älskar mitt semestervikariat och jag hoppas verkligen att jag kommer behövas lite då och då även i framtiden. Bara dom där mammalediga människorna bara kunde stanna hemma med sina bäbisar lite längre... Har även börjat inse att man kanske inte måste äta en kaka på varje fikarast, inklusive lunchrasten...
 
- 13+15/6: Mina kusiner, Anna och Lina, tog studenten. Tyvärr jobbade jag så att jag missade utspringet, men till helgen så åkte jag till Årjäng för att fira dem! Hur trevligt som helst. Och även en chans att träffa folk jag inte träffat på länge, inklusive mina små kusinbarn Linnéa och Filip.
 
- 21/6: Firade midsommmar hemma hos Märit. Vi grillade och åt tills vi nästan sprack...
 
Midsommarsmat
 
- 23/6: För fem veckor sedan föddes fyra jättesöta kattungar. Kanske kommer en sådan få flytta hit och bli kompis med Morgan och O'Malley.
 
Min Bullen
 
- Va hemma i Billingsfors några gånger. Fick vara sufflös på teatern, så jag var med på några träningar och premiärföreställningen. Andra föreställningen blev tyvärr inställd på grund av regn, så är det att vara på en utomhusteater, och sedan åkte jag hem till Karlstad igen och överlät sufflerandet till någon annan när jag skulle jobba igen.
 
- 27/6: Har dragit ut min sista visdomstand. Det tog längre tid att vänta på att bedövningen skulle börja verka än vad det tog att dra ut tanden. Tjoff sa det, så satt inte den i käkbenet längre. Ett problem mindre att oroa sig över. :)
 
- 3/7: Åkte på spontanresa med Jenny och Jeanette till Åmål för att kolla på trav. Vann inte ett öre, men spelade bort 60 kronor och köpte en hamburgare...
 
- 6/7: För drygt tre veckor sedan föddes åtta underbara Hovawartvalpar. Och med största sannolikhet kommer en blond liten hoffepojke få flytta hem till mig! (Även om mamma och pappa verkar hata tanken...) (Valparnas blogg, med bilder!)
 
 
 
En "vuxen" Hovawart.
 
- 12/7: Jag kom in på tandhygienistutbildningen!! Så klockan 08:00 den 26:e augusti kommer jag befinna mig på Karlstads Universitet. Det ska bli sjukt spännande. Jag känner mig riktigt taggat inför att börja plugga!
 
- 13/7: Åkte till Ransäter med familjen och tittade på teatern "Värmlänningarna". En trevlig teater och duktiga skådespelare/sångare. Och så soligt och varmt att man nästan avled. När vi kom in till stan igen gick vi och åt middag på Cazanova. Lammnånting och pannacotta till efterrätt. Så gott!
 
- 20/7 gifte sig min bästa barndomskompis Therese med sin Robert! Vigseln var bara för dom själva och vittnena, men jag blev bjuden på mottagningen. När jag fick inbjudningskortet i brevlådan blev jag så glad att jag studsade upp för alla trappstegen till lägenheten! Det var så kul att träffa Therese igen, det var alldeles för länge sedan sist. God mat, trevligt sällskap och massor med prat hela kvällen!
 
- 26 - 27/7: I helgen som gick åkte jag på minisemester med brorsan och föräldrarna, men det kommer få ett eget inlägg!
 
- Har varit på ett gäng lägenhetsvisningar och hade budgivningskamp om en lägenhet som jag verkligen gillade. Men tyvärr blev den för dyr till slut, så jag fick ge mig. Nu har jag pausat lite i lägenhetsletandet, kollar fortfarande Hemnet med jämna mellanrum, men har inte hittat nått intressant än.
 
- Har umgåtts med Elina och Sebastian, spelat spel, ätit popcorn och gått på bio bland annat. Och suttit i solen, varit ute och fiskat (utan att få fisk) och badat i pool.
 
I övrigt har jag mest jobbat, slappat, inbillat mig att jag inte behöver städa men sen gett upp och städat iallafall, tittat på valpar ett par gånger i veckan. Fikat, fikat, fikat, fikat. Chokladdoppade havreflarn och smulpajer av diverse slag med marsansås och vaniljglass är numera stående inslag i min kost. Och ja, det syns på vågen också, tyvärr.
 
 
 
Fina Therese (bortklippt enligt önskemål)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0