Första arbetsdagen.

Efter några dagars semester hemma i Billingsfors och en långweekend i Stockholm var det dags att börja jobba igen.
Men på min nya arbetsplats, Ulvsby Smådjursklinik.
Som jag längtat efter den här dagen.
Satte mig i bilen på morgonen, pigg och glad för att vara måndag. Kände dock direkt att en termosmugg med kaffe inte hade varit fel att ha i handen, men det får bli en annan morgon.
 
Kom till jobbet strax innan åtta, lyckades komma samtidigt som Jenny så hon följde mig in och visade vart kläder och skåp fanns.
Dagen gick väldigt smärtfritt. En väldigt lugn måndag, ovanligt lugn till och med. Men det gjorde inte så mycket, då fick jag mer tid att orientera mig, och att försöka lära mig datasystemet.
En riktigt härlig dag. Och ett riktigt skönt gäng nya arbetskamrater.

Bara känslan att få sitta ner i fikarummet och dricka både förmiddags- och eftermiddagskaffe i lugn och ro är underbar. Inte behöva stressa iväg med en kaffemugg som man sedan kanske hinner ta en eller två klunkar av innan det har blivit kallt.
Och att man kan till och med gå och byta om till sina vanliga kläder strax innan fem utan att ha dåligt samvete för att man lämnar en massa arbete kvar, av den enkla anledning att det finns inget kvar. Allt är klart, och har varit klart senaste halvtimmen.
Att få sluta efter 8 timmars arbetsdag och känna att man fortfarande har energi över.
F A N T A S T I S K T !
 
Idag har jag verkligen känt hur bra det var för mig att jag tog det där beslutet för några månader sedan, att jag ringde det där jobbiga samtalet till chefen och sa upp mig.
Nu känner jag hur livet ljusnar. Äntligen kan min uppstressade kropp få varva ner lite. Återgå till ett normalt tempo som inte sliter ut mig i förtid.
 
Och imorgon är jag ledig igen. Jobbar onsdag, torsdag och sedan ledig fredag. En helt okej första arbetsvecka.
Snacka om att jag kommer ha överskottsenergi till helgen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0