Hmm...

Så dröjde det visst en månad sedan senaste inlägget igen...
Har verkligen tappat det här med att blogga just nu.
Gör iofs inte så himla mycket värt att blogga om. Jobbar mest. En hel del övertid.
Men nu återstår bara 10 arbetspass innan nästa äventyr väntar, så jag står nog ut några dagar till.
 
Vad som hänt under den senaste månaden?
 
- Jag åkte till Stockholm igen med Elina och Sebastian. Den fjärde maj var det dags att bättra på tatueringen.
Tanken var att det skulle bli skuggning och färgläggning, men väl på plats visade det sig att en hel del linjer behövde fyllas i, så det blev "bara" nya linjer och skuggning. Färgerna får vänta en månad till.
Insåg att jag nog var lite väl kaxig efter förra gången. Konturer var väl minsann ingen match. Skuggning var däremot en match. En jobbig och utdragen en...
Sved och brände som tusan, och jag insåg många gånger att jag glömde bort att andas.
Lyckades inte hitta den där förmågan att andas långsamt och djupt och fokusera hjärnan på något annat.
I efterhand insåg jag även att det kan ha blivit värre av att det var den där tråkiga veckan i månaden...
Sjunde juni är det dags igen. Då SKA det bli färger.
 
- Jag har fikat. Massor. Alldeles för mycket. Tänker undvika vågen den närmaste framtiden.
 
- Jag har tappat en massa hår, och blivit mer och mer nojig över det. Häromdagen när jag tvättade det och återigen hade drivor av hår mellan fingrarna höll jag nästan på att börja gråta.
Det "värsta" är ju att det syns inte särskilt mycket. Håret är lika fluffigt som vanligt, men jag ser att flätorna är tunnare. Och jag känner det när jag grejar med håret.
Innerst inne vet jag att det beror på stressen det senaste halvåret. Och att febertopparna under influensan hjälpte till. Samtidigt blir jag orolig för att någon sjukdom ska ligga bakom. Men ändå har jag inte ork till att boka läkartid och be om blodprover...
Så jag gjorde det näst enklaste. Jag köpte Priorin och började med för några dagar sedan, får väl se om det gör någon skillnad.
Är det inte typiskt? Jag har länge tyckt illa om mitt hår, tyckt att det varit jobbigt att det är så tjockt och ostyrigt. Önskat mig tunnare och rakare hår. Och nu får jag tunnare hår helt automatiskt och blir jätteledsen.
 
- Jag har varit på några lägenhetsvisningar, en hyresrätt och några bostadsrätter. Men bostadsrätterna har blivit för dyra för mig, så än så länge blir jag kvar på Gruvlyckan.
Antingen är lägenheten för stor, eller för liten, eller för dyr, eller ligger på tredje våningen, eller på markplan, eller så är badrummet ofräscht eller så är balkongen ful, eller så...
Blir mer och mer kräsen för varje lägenhet jag tittar på känns det som. Men snart kommer jag hitta rätt lägenhet, det gäller bara att ha lite tålamod.
 
- På torsdag är det dags för VårRuset. Det kommer bli "spännande". Jag har inte tränat över huvud taget på över ett halvår, inte satt min fot inför dörrarna på SATS. Jag har inte ens gjort situps hemma på vardagsrumsgolvet.
Kanske kan VårRuset bli min kickstart? Eller kommer jag ens överleva 5 kilometer?
 
- Jag har börjat fundera på att skaffa valp. En valp som isåfall kommer födas om ca 7 veckor, om dom nu lyckades bli till. Får väl se hur det blir med den saken.
 
- Kommer inte på nått mer just nu. Nån som kommer på nått jag borde skriva om så påminn mig!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0