Uppdatering Elliott

 
Elliott och jag har varit på valpkurs två gånger. Det är väldigt intressant.
Mest intressant är det att se hur extremt dålig pli en del har på sina hundar.
Hur orkar dom med att ha en hund som sitter och skäller och piper hela tiden, trots att den sitter knappa metern ifrån sin ägare? Hur den stretar och drar och MÅSTE fram till allt och alla.
Då blir jag riktigt stolt över Elliott. Han är tyst. Och sitter jag på en stol så sitter eller ligger han bredvid och ofta somnar han till och med.
Sen testade vi på inkallning i olika former. Elliott sprang rätt alla gånger. Tror jag iallafall, jag satt ju vänd med ryggen mot honom så vad han gjorde på vägen vet jag ju faktiskt inte.
Men han brukar vara duktig, och det var ingen som sa något annat, så jag litar på att han var det den här gången också.
Han är ju väldigt följsam för det mesta. Är vi ute i skogen så är han inte många meter ifrån mig, och gömmer jag mig så piper han när han tappat bort mig.
 
13,4 kilo vägde han häromdagen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0