Bättre känsla.

Veckan blev visst inte riktigt så hemsk som jag trott.
Jag har haft tre egna patienter och fått träna på att både ta tandsten, polera tänder och framför allt P R A T A.
Jag tror att jag kommer bli expert på att prata och ställa konstiga öppna frågor som tvingar folk att tänka innan dom svarar. (Det vill säga en sån där irriterande människa.)
Hur tänker du nu? Hur upplever du den här situationen? Hur upplever du din munhälsa?
 
Våra handledare påminner oss ständigt att vi alltid ska följa munhälsovårdsprocessen, men ibland är det svårt. Man vill liksom väldigt gärna hoppa över all planering och bara ta bort den där tandstenen som sitter fast på tänderna och liksom flinar åt mig.
Men det är dom det är. Datainsamling först, sen diagnos, sen planering tillsammans med patienten och SEN kan man börja greja i munnen.
Två av mina patienter hade dock redan kommit ganska långt i sina processer så det var därför jag gick göra saker. Annars hade jag fått prata ännu mer...
 
Och den andra kursen har vi redan skickat in ett grupparbete, ett annat grupparbete är halvklart och det sista grupparbetet verkar inte vara alltför blodigt.
 
Dessutom fick jag resultatet från tentan jag gjorde häromveckan. "Nättentan", där man fick sitta hemma och skriva tentan men ändå hade tidspress. (Kommer inte ihåg om jag skrivit om den här...)
Tyckte ju att jag hade fått ihop bra svar iallafall, men kunde inte riktigt känna om det var rätt. Men det var det tydligen och jag lyckades skrapa ihop ytterligare ett VG.
Fattar inte riktigt hur jag lyckas när jag är så omotiverad...
 
Nu börjar det dock bli hög tid att sova. Imorgon klockan 7 ska jag befinna mig på brukshundsklubben för att vara med på en mentalbeskrivning. Och efter mentalbeskrivningen ska jag åka hem till mamma och pappa!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0