Minisemester med familjen.

 
 
 
Hade en riktigt trevlig dag igår!
Började dagen med att dammsuga... Det är ju inte så himla roligt, men det blev ju rent och fint iallafall. :)
Sen packade jag in Elliott och mig själv i bilen och åkte mot Grums. Väl där mötte jag upp mamma, pappa och Peter och vi åkte vidare mot Värmskog.
Vad gör man i Värmskog? Jo, där äter man räkmacka såklart.
En räkmacka med stört mycket räkor. Ryktet säger att det är 300g räkor på mackan. Eller "på" mackan är fel ordval. Snarare både på och runtomkring.
Titta bara...
 
 
Blev så mätt att jag nästan fick ont i magen. Elliott fick äta upp dom sista räkorna för dom orkade jag inte pilla i mig.
Vi satt kvar där en timme, njöt av solskenet. Elliott fick blöt ner benen lite i sjön och apportera en pinne ute i vattnet. Det tyckte han var roligt. Tror jag iallafall, han sa inget annat. :)
När räkmackan hade sjunkit tillräckligt mycket så blev det kaffe och mjukglass också. Mmmm.
 
Efter det åkte vi vidare till LM Ericsson-muséet. Han som grundade telefonföretaget Ericsson. Jag och Elliott var inte så himla intresserade, så vi strosade runt i trädgården istället för att gå in och titta på dom gamla telefonerna. Det var skönt det också. Vi tog tillfället i akt att ligga på gräset och slappa en liten stund också. Välbehövligt efter alla räkorna.
 
Sen åkte vi hem till lägenheten. Pappa och Peter skulle åka och handla, men jag och mamma åkte till lägenheten. Jag fick ett ryck och bakade skrädmjölsdrömmar och fröknäcke bara för att vi skulle ha något gott att äta till eftermiddagskaffet.
Mamma fick ett eget ryck och vattnade blommor och städade badrummet... Fick en liten pik om att jag kanske borde städat badrummet för rätt länge sen...
Är iallafall glad att jag har plastmatta och inte kakel. Utsprätt kattsand och översvämning i duschavloppet är en väldigt dålig kombination som leder till en matta av lera på halva golvet, särskilt i svåråtkomliga vrår.
 
Efter kaffe och nybakt fika åkte vi in till stan för att titta på Sound of Music på Scalateatern.
Det var så bra och så fint. Alla va så himla duktiga på att sjunga så mitt blödiga jag blev alldeles rörd och tårögd.
Ovant att höra alla sångerna på svenska istället för på engelska, men det gjorde faktiskt inget. Det blir mer "verkligt" när man hör sånger på svenska känns det som.
Helt fantastiskt. Rekommenderas verkligen om musikaler är din grej.
 
 
Klara Nilsson, som har huvudrollen som Maria, har en helt underbar röst. Så klar och frisk, tydlig och genomträngande (på ett bra sätt).
Å barnen, så samspelta och välrepeterade så att man nästan trodde att de var syskon på riktigt.
Å så Kaptenen. Stel, hemsk och tråkig, ända tills man får veta att allt det där är en fasad som skapats utifrån sorg. Klyschigt kanske, men ändå en sådan sak som kramar om mitt hjärta.
 
 
Bara för att göra dagen komplett åt vi mat på Max efter musikalen. Sen åkte resten av famijlen hem till Billingsfors igen medans jag åkte hem och lade mig i sängen och blev attackerad av en övergosig Elliott.
 
 
Bonusbild.
En mur i närheten av lägenheten där Elliott får träna på att hoppa upp och bli nerlyft lite då och då. :)
 
 
 
 


Kommentarer
Märit

Jag vill åxå att mamma ska komma hit å städa

2014-09-14 @ 14:31:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0