Julafton 2014

 
 
 
Den här julen är en bättre jul än förra året. Även om saker aldrig kommer bli som förr så blir dom iallafall bättre och bättre, och jag har också insett, eller iallafall intalat mig själv att man inte ska gräva ner sig i saker man inte kan förändra.
Acceptera och göra det bästa av situationen är det som får funka tills vidare.
 
Jag kom hem hit till Billingsfors i tisdags eftermiddag och då fixade vi lite med julmat inför julafton. Pappa gjorde skinka och jag gjorde Janssons frestelse, och den blev riktigt god faktiskt.
På Julafton så åt vi julbord, maaaassor med mat. Jag åt så jag nästan sprack.
Och sen delade vi ut julklappar till varandra. Jag fick en hel hög med vettiga saker. :)
En matberedare som jag önskat mig, och en extern hårddisk som jag ville ha men inte hade önskat mig men fick ändå, tjoho! Sen fick jag även söta muffinsformar, en led-ljuslykta som ändrar färg, en tvål som luktade jättegott, en fleecefilt med ärmar och nya huvuden till min eltandborste.

Sen var det dags att titta på Kalle Anka så klart. Och sen kommer jag knappt ihåg vad vi gjorde.
Satt mest och hängde tror jag, matkoman drabbade alla lika hårt tror jag. Och pappa somnade på soffan medans vi tittade på Kalle, fast han förnekar att han sov trots att övriga hörde honom snarka.. :)
 
Idag har vi inte gjort så mycket. Mest ätit julbordsrester och så passade jag på att ta en längre promenad på elljusspåret med Elliott medans solen sken. Det var väldigt skönt, men kallt. Hade ingen känsel i kinderna när vi kom hem igen.
Elliott hade jättekul iallafall, det är lite frostigt i gräset så han hittade ett ställe med långt gräs och lite extra mycket frost att rulla sig i, lite is att krossa och tugga på och ett par små bäckar att doppa tassarna i och ta korta vattenpauser. Och stolla sig lite efteråt.
Imorgon ska jag åka hem till Therese och hälsa på henne, det ska bli väldigt roligt, det var alldeles för länge sen vi träffades sist!
Och imorrn kväll åker jag hem igen, för på lördag ska jag jobba 10-19. Blir skönt att få lite fart på kroppen igen. Man blir lite extra försoffad här när man inte har så mycket vettigt att göra. Tog med lite plugg med det har det inte blivit nått av.
 
Igår fick Elliott vara fotomodell, med min tomteluva och pappas julslips. Blev några fina bilder och många suddiga.
 
Den officiella julbilden.
 
 
Såhär kan det se ut när matte inte kan sätta på luvan ordentligt.
 
 
Min fina kille. <3
 
 
För övrigt är jag kramsjuk och lider av abstinensbesvär. Tänk vad fort vissa delar av livet förändras tills det bättre. Helt oväntat från noll och ingenting till tusen olika pirriga känslor.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0