Kvällsjobb!

Idag har jag jobbat första riktiga dagen på Djursjukhuset, det vill säga första dagen som inte varit inskolning och där passet jag har gått har varit mitt eget.
Det har varit en ganska lugn kväll, inga hundar som ätit choklad eller nånting.
Har tvättat lite sår och lagt lite bandage och gosat med en katt, varvat med röntgen och lite jobb i tvättstugan.

Det har varit väldigt skoj även fast jag kände mig lite bortkommen då och då när jag skulle hämta eller lägga tillbaks saker som jag inte riktigt hade koll på var dom hörde hemma. Men det löste sig det också, det är bra med bra arbetskamrater!
 
Nu har jag ganska precis kommit hem, sitter och dricker lite te och har ätit en macka till kvällsmat.
Ska slå in ett par julklappar och sen försöka lyfta rumpan från stolen och packa lite.
Imorrn åker jag hem till Billingsfors i dagarna tre, eller fyra blir det väl egentligen för att fira jul och ha det mysigt.
Hela cirkusen ska med så åksjuketabletterna och allt sånt som ska göra katternas bilresa så behaglig som möjligt ska plockas fram och förberedas så att det bara är att stoppa i dom när jag vaknar imorrn bitti.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0