Lördag igen!

Jösses vilken vecka, och värre ska det bli nästa vecka.
Måndag och tisdag hade jag praktik på FTV. Fick ha några egna patienter, undersöka lite och lägga fluorlack med lätt darriga händer. Men det gick ganska bra och jag överlevde. Fick ett positivt omdöme av min handledare och gick hem med ett glatt leende på läpparna.
I onsdags var jag på Ulvsby och jobbade. Det var roligt, även om några katter verkade vara på dåligt humör och jag samlade ihop fyra rivsår under dagen, men men.
Torsdag och fredag har jag suttit med hemtentan. Den ska vara inne nästa fredag och jag är redan trött på den. Jag hatar tentan och alla jobbiga frågor, det vore ju liksom enklare att svara på frågorna om man inte behövde ägna 15 minuter åt att förstå frågan och förstå vilken typ av svar dom vill ha.
Gah!
 
Men, några gånger varje dag så påminner jag mig om att det snart är färdigt!
Drygt en månad till ska jag överleva. Den 15e januari gör jag sista tentan på ett bra tag. Sen börjar äntligen mitt vikariat och jag är så taggad!!
 
Imorgon ska jag och Elina gå på julmarknaden i Mariebergsskogen. Det ska bli väldigt trevligt. Jag lär nog iofs inte köpa någonting med tanke på att jag var på Alsters julmarknad förra helgen.
Men julmys och lite socialträning för Elliott är aldrig fel.
 
Nästa vecka blir en spännande vecka. Förutom hemtentan som ligger som bakgrundsmusik hela veckan så ska jag göra första inskolningsdagen på Djursjukhuset, jag ska på praktik på Pedodontikliniken och jag ska lussa på Djursjukhuset och Hästsjukhuset.
Jag ska dessutom hålla i ett RUS-möte hemma hos mig och bjuda på bullar som jag ska baka imorgon och på torsdag ska Elliott få uppleva sin första karatefylla och röntga sina höfter och armbågar under tiden. ;)
Hoppas på ett bra resultat så klart, men kommer va nervös tills resultatet kommer ut på SKK.
 
Men söndag nästa vecka blir nog ändå veckans bästa dag tror jag.
Då ska jag på dejt med en person som verkar väldigt lovande. :)
Får fjärilar i magen bara jag tänker på det, och jag tänker på det väldigt ofta.


Kommentarer
Märit

Vilken tid vare vi skulle röntga?

Svar: 17:30
SweetPeach

2014-12-07 @ 17:12:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0