En bra dag.

Den här dagen har varit en bra dag till ungefär 95%.
 
Dagen började med hundpromenad som vanligt. Sen ordnade jag en kaffetermos och packade ner mina pluggrejer och gick ut och mötte upp Märit som hämtade upp mig och så åkte vi till universitetet.
Hon hade laboration och jag skulle passa på att göra klart sluttampen av hemtentan utan en massa saker (djur) som störde.
Jag skrev och skrev, funderade och funderade, klippte och klistrade, korrekturläste och tog bort och lade till. Sen var jag så trött i hjärnan att bokstäverna snurrade innanför ögonlocken på mig. Dessutom närmade klockan sig lunch så då plockade jag ihop mina saker och hoppade på bussen hem.
Passade på att gå in på Hööks innan jag gick hem från bussen och fixade det där halsbandet som jag glömde häromdagen. Det fick bli ett rosa, bara för att det är roligt att folk tror att han är en tik bara för att han är blond. Och för att rosa är finare än limegrönt och tråkblått.
 
Sen gick jag hem, tog en promenad med Elliott igen och sen hade högläste jag hemtentan för mig själv innan jag till slut klickade på "Lämna in". Och så var den tyngden lyft ifrån mina axlar. Himla skönt.
Och sen däckade jag i soffan framför något skitprogram på någon skitkanal, lagom ansträngande sådär.
 
Sen ringde pappa. Han var nere hos mamma på NÄL, hon blev flyttad dit från Göteborg i förmiddags. Så jag fick prata lite med henne. Och blev alldeles fascinerad. Det lät som att hon var typ tusen gånger piggare och mer med än sist jag pratade med henne. Hon svarade inte bara på det jag sa, hon styrde till och med samtalet ibland och det vet jag inte när det hände senast. Inte dom senaste månaderna iallafall.
Tänk att en liten shunt kan göra så stor skillnad. Pappa sa sen att det är jättestor skillnad bara sedan igår morse när han var i Göteborg hos henne.
Fascinerande. Vilken grej. Blev så glad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen efteråt så jag och Elliott tog en långpromenad runt området.
 
Men på vägen ut ta jag telefonen på hallbyrån, som jag alltid gör innan jag tar på mig ytterkläderna. Men tydligen var det något som lutade den här gången och innan jag hann reagera hade telefonen glidit av byrån och landade med ena kortsidan i golvet.
Tänkte inte så mycket på det, den har åkt i golvet flera gånger. Men det här var tydligen sista gången. Skärmen är i typ 40 bitar. Jättesnyggt är det med en skärm med massa sprickor i.
Den sitter ju kvar iallafall men... Glasskärm betyder yttepyttesmå glasflisor här och där i skärmen, så när jag kom tillbaks från promenaden satte jag mig med en tejprulle och tejpade över hela skärmen.
Blir som ett skärmskydd modell skitbilligt. Inte så snyggt men det funkar ju iallafall.
Har googlat och ett byte kostar 1300:-, så det är ju inte aktuellt. Har mailat mitt försäkringsbolag för att se om det kan gå på hemförsäkringen, men det är väl ändå en självrisk där så att...
Jag får leva med sprucken skärm tills jag tröttnar och byter till min gamla telefon som ligger här nånstans.
 
Sen när jag kom in igen så fixade jag lite mat och satte mig framför tvn igen. Ikväll ska jag bara slappa!
Åt falaflar som jag gjorde igår och dom var goda idag med! Trots att dom fick bli mikrovärmda idag. Jag har alltid varit lite tveksam till om falaflar är gott. Hur gott är kikärter liksom?
Men nu dom senaste veckorna har jag snöat in på det ändå, så det fick bli en sats och det blev ju gott. Dom är saftiga och smakrika och inte alls sådär torra och tråkiga som jag fått för mig att dom ska va.
 
Nu är det väl snart dags för kvällskissen med Elliott, men än så länge ligger han platt på golvet och sover som en stock, så vi kan nog vänta en liten stund. Sen får det bli antingen film eller sova, men troligtvis blir det sova, annars somnar jag nog i soffan... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0