Lite av varje (som vanligt)

Sitter och skriver hemtenta. Det går väl sådär ärligt talat.
Det är inte så många och långa frågor, plus att antalet sidor vi får lämna in är väldigt begränsat, så jag behöver inte skriva så mycket. Problemet är väl snarare att man ska få in så mycket viktig information man bara kan på nästan inga sidor alls, så det är lite krångligt.
Speciellt som litteraturen till större delen består av lagar och förordningar.
 
Plus att motivationen och koncentrationsförmågan som vanligt är urusel.
Har börjat ta D-vitamintillskott men har inte känt någon effekt ännu.
Fuskade dessutom (medvetet) från sockerutmaningen i helgen. Jag var hemma i Billingsfors och hälsade på och åt både kaffebröd, kakor och choklad. Kan berätta att sötsuget kommer tillbaka snäppet starkare efter att man fuskat. Så nu blir det inget mer fusk.
 
Mamma blev opererad idag nere i Göteborg. Det verkar ha gått bra iallafall, så dom har tagit prov från tumören och satt in en shunt som (antar jag) ska leda bort den överflödiga vätskan så att den inte ligger och trycker på hjärnan.
Antar att vi lär få veta mer om några dagar.
 
Imorgon ska bilen besiktas. Skulle ju egentligen besikta den förra veckan, men då ringde dom och hade ingen ström på hela stället så då fick jag boka om. Har en känsla av att den inte kommer gå igenom, men mirakel kan ju inträffa så...
Lär ta en sväng till skolan efter besiktningen. Hoppas att jag har lite lättare för att koncentrera mig där.
Elliott tycker att jag är dödstråkig när jag bara sitter och pluggar hela tiden, han fick ett tuggben förut och det tyckte han var gott, men det var ju inte roligt särskilt länge.
Vill bara att den här hemtentan ska vara klar så att jag och Elliott kan få träna lite. Jag är jättepeppad på hundträning av alla de slag, och varje dag ser jag hur otroligt lättlärd Elliott är så jag vill bara lära honom allt möjligt. Men det jäkla skolarbetet hänger hela tiden över huvudet på mig som ett stort stressmoln.
 
I söndags var jag funktionär på en agilitytävling som min brukshundsklubb anordnade. Det var väldigt roligt att vara med och se hur det går till. Har ju aldrig varit på någon agilitytävling tidigare.
Det enda som var jobbigt var att hundarna är så övertaggade på att springa banan så dom skäller och skäller och skäller. Och merparten av hundarna är småhundar med höga och ettriga skall. Jag trodde ärligt talat att öronen skulle trilla av mitt huvud ett tag och när jag kom hem så stenslocknade jag i soffan.
Tror att Elliott ska få träna lite agility när han har åldern inne och lite mer kontroll på kroppen. Tyvärr kommer han nog bli lite för stor för att ha bra förutsättningar för att bli riktigt duktig på det. Men att köra lite agility bara för att det är kul är ju inte fel.
 
Sovdags kanske?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0