Snart så...

Imorgon bitti skriver jag tenta, efter det kanske jag kan tänkas uppdatera bloggen lite.
Har ju ändå hänt en del dom senaste veckorna.
 
Har en lite konstig känsla inför den här tentan, eller rättare sagt har jag nog ingen känsla alls...
Jag har inte pluggat ens i närheten av så mycket som jag borde ha pluggat.
Det blev många lediga dagar över jul och en del dagar satt jag med böckerna framför mig men klarade inte av att fokusera så mycket att jag faktiskt läste något.
Trots det är jag inte ett dugg nervös. Trots att jag inte ens är säker på om jag kommer klara tentan.
En del grejer vet jag ju att jag har koll på, men när jag tittar på vissa frågor på dom gamla övningstentorna blir hjärnan helt nollställd.
 
Kanske det kommer till mig när jag sitter vid bänken imorrn förmiddag?
Eller så har min hjärna bara bestämt sig för att det inte är hela världen om man får göra en omtenta nångång.
 
Samtidigt säger stoltheten "klarade du hela Djursjukskötarutbildningen utan en enda omtenta så ska du klara Tandhygienistprogrammet också!"
 
Men ja, det ordnar sig.


Kommentarer
Lizette

Hur gick det på provet? Jag skrev prov samma dag som dig. Mitt ämne var klinisk mikrobiologi, alltså virus bakterier och infektionssjukdomar. Kul men svårt att lära sig alla namn på bakterier som man knappt kan uttala ibland. Lycka til!

Svar: Det gick bra tror jag. Svarade på alla frågor och skrev en hel del, så jag hoppas på det bästa. :) Klinisk mikrobiologi var en liten del av vår tenta också. Men vi hade mest fokus på smittspridning där och inflammationsprocessen. Plus att vi skulle kunna namnet på fyra olika tandlossningsalstrande bakterier. Långa och krångliga, men har man väl lärt sig dom så glömmer man minsann inte bor det sen.
SweetPeach

2014-01-10 @ 18:59:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0