Snö!

Äntligen har det blivit kallt i luften och vitt på backen!
Både jag och Elliott är överlyckliga. Att busa i snö är hur kul som helst. Och han är så söt när han har nosat runt i snön och har snö runt hela nosen.
Men på facebook och twitter verkar alla hata att snön har kommit. Kan inte förstå varför!
Visst, det är kallt, men det finns kläder och lagermetoden, mössor, vantar, tjocka strumpor. Hallå, till och med jag har lärt mig att klä mig efter temperatur och väderlek, så då borde faktiskt vem som helst kunna klara av det.
Äntligen släpar inte Elliott och mina skor in en massa sand, grus och lera. Nu blir det bara lite blött istället.
Härligt!
 
Enda nackdelen är att fingertopparna på tre fingrar på mina braiga vantar har gått sönder. Det är mindre bra. Blir lite kyligt om fingrarna när hunden får belöning. :)
Men vad gör man inte för att motivera honom till att ta kontakt spontant och komma tillbaks till mig?
 
Får hoppas att snön ligger kvar ett tag. Några veckor iallafall vore trevligt. Framåt april får den gärna ha försvunnit igen. Men nu när vintern har varit så varm och konstig kanske den riktiga vintern blir förskjuten?
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0