Jobb å kurs.

Igår jobbade jag kväll, det var roligt!
Började inte förrän 11:30 så jag tänkte att jag skulle ordna lite skolarbete på förmiddagen. Men det "glömde" jag bort och tog sovmorgon istället.
Sen gick jag ut en sväng med Elliott och efter det blev det frukost och sen åkte jag till jobbet.
Arbetsdagen var rätt lugn. Inte så konstigt eftersom det bara var 2 veterinärer på bygget idag och den ena gick hem efter lunch eftersom det var så lungt bokat...
Var mest i receptionen och satt i telefon när jag inte gick runt och pysslade. Bara glada och nöjda djurägare idag och det är trevligt. Jag tror iofs inte att jag någonsin träffat en missnöjd djurägare på Ulvsby. Dom flesta kommer dit och är missnöjda med något annat ställe men är jättenöjda när dom lämnar oss. :)
 
I lördags var jag på kurs på Hammarö Brukshundsklubb, min och Elliotts hemmaklubb. Jag håller på och ska utbilda mig till tävlingssekreterare inom brukstävling.
Det ska bli väldigt intressant. Nu i lördags lärde jag mig massor om bruks som jag inte fattat innan, och det verkade roligt. Blev lite sugen på att lära mig mer och börja träna Elliott inför tävling så småningom. Finns ju en hel del man kan variera med i den tävlingen också, olika inriktningar.
Som tävlingssekreterare är man den som är ansvarig för att alla resultat blir inskrivna i systemet och att man kollar så att allt är rätt. Och jag som är en sån där siffermänniska som dessutom tycker att det är kul att sitta och fylla i en massa protokoll hit och dit kommer nog tycka att det är en rolig syssla. :)
Synd att det inte är nått man tjänar pengar på bara...
 
Resten av veckan blir det skolarbete. Har en respons på en hemtenta som jag ska renskriva och skicka in och på fredag ska vi ha tenta, fast på nätet, så man får sitta hemma och skriva den. På tisdag nästa vecka har vi seminarium, då ska vi redovisa den responsen vi gjort och även "försvara" vår egen hemtenta på responsen vi kommer få. Lite som när man skrivit en uppsats fast lindrigare...
 
På lördag är det kurstillfälle nummer 2 för tävlingssekreterare och sen ska jag hem och vända och åka till Elina och Sebastian som ska ha utflyttningsfest. Dom har köpt sig ett hus som dom ska flytta till ganska snart. :)
Och på söndag är det dags för utställning för Elliott, Ellen och Eddie. Skoj, skoj, vi får se hur det går.
Någon gång under veckan ska det dessutom hinnas med att ha en liten valpträff. Elliott, Ellen, Eddie, Emil och Elton ska träffas och härja lite nån dag. Ska bli intressant att se om dom fortfarande tycker att det är trevligt med syskon, eller om dom hellre ska slåss och vara störiga.


Kommentarer
Märit

Ja jag hoppas de inte ska störa sig alltför mycket

2014-03-18 @ 17:13:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0