Jag älskar att sjunga!!

Idag har jag fått lite julstämning i kroppen. Och dessutom solsken på lunchpromenaden.
Det hade varit en helt fantastisk dag om jag inte hade försovit mig, kommit försent till skolan och varit så trött på förmiddagen att jag nästan somnade på lektionen...
 
Men idag har jag fått sjunga!
Blev tillfrågad om jag ville vara med och lussa på Djursjukhuset och det ville jag ju såklart! Så idag har vi träffats några stycken och övat luciasånger.
Hur kul som helst! Saknar verkligen att sjunga i kör. Jag sjunger ju hur mycket som helst hemma och i bilen och sådär, men det blir liksom inte samma sak.
Sitter just nu och har Sankta Lucia på hjärnan, så det lär nog vara det jag sjunger resten av kvällen. Om jag inte letar upp någon julskiva på Spotify och sjunger med till den.
Hade tänkt att jag skulle städa ikväll, så lite trevlig julstämning kanske inte vore fel.
Hade egentligen tänkt att jag skulle städa igår, men efter skolan åkte jag och några i klassen till IKEA och åt julbord, och när man äter julbord är det tydligen omöjligt att äta normala portioner. Så när jag kom hem var jag både mätt och illamående och kunde inte göra annat än att dega i soffan ett tag.
 

Imorgon har vi sista föreläsningen för den här närträffen, bara på förmiddagen, vilket är väldigt skönt.
På eftermiddagen ska jag ta med mig O'Malley till Ulvsby och få honom kikad på. Han hade ju ett sår på vardera kinden för ett tag sedan, kan det ha varit ett år sedan tro? Det fick han operera bort och sen dess har det varit bra, men det var ju något slags mastocytom eller något åt det hållet, och nu har han fått ett likadant sår igen på ena kinden.
Dessutom upptäckte jag (eller rättare sagt Elina) häromdagen att ljuset reflekteras olika i hans ögon, det ena ögat är orange-glansigt och det andra reflekterar nästan ingenting alls, vilket känns lite skumt...
Så lika bra att få det tittat på så jag inte behöver gå och fundera på det...
 
Nä. Städdags!


Kommentarer
Märit

Finns det några "riktiga" körer att vara med i här i Karlstad tror du? Jag vill sjunga mer!

Svar: Nä, jag har inte direkt hittat någon. Letade runt lite för ett tag sen, men den enda jag hittade då var en kyrkokör...
SweetPeach

2014-12-02 @ 11:30:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0