Hej hopp!

Nu har det visst gått en himla massa dagar sedan mitt förra blogginlägg.
Sedan förra blogginlägget har jag jobbat, sovit, pussats och umgåtts med fina människor, bland annat. :)

Förra helgen hade jag och Martin dubbeldejt tillsammans med Elina och hennes pojkvän.
Det blev en jättetrevlig kväll! Först va vi på Kebab House och åt en massa god mat och sen gick vi vidare till Tables och spelade biljard. Det visade sig att varken jag eller Martin var så dåliga som vi förväntat oss, det blev till och med lite spännande då och då och ett par omgångar vann vi till och med! (Kanske delvis på grund av motståndarnas misstag, men det behöver vi inte tala så högt om).
Efter det så gick vi vidare till Rockbaren och hängde där en stund och lyssnade på liveband. Just det bandet var väl inte så himla bra kanske, ljudet var så högt att man inte kunde höra sina egna tankar och att försöka urskilja någon form av låttext var det inte tal om. Men det var trevligt ändå.
Sen blev gamlingarna (dvs jag och M) trötta, så vi tackade för oss och åkte hem.
Himla trevligt hade vi iallafall, ser fram emot nästa dubbeldejt redan! :)
 
Dagen efter blev en slappardag, jag och Martin latade oss hela dagen och tittade på serier och var ute med hunden och framåt eftermiddagen beställde vi hem pizza som var en alldeles perfekt söndagsmiddag. Å då var vi ändå inte särskilt bakis, hehe.
 
Förra veckan så var det jobb igen såklart. I tisdags hade jag med mig Morgan till jobbet för jag hade bokat in en seniorkontroll för honom.
Så jag tog ut blodprov på honom och sen fick veterinären klämma och känna och titta igenom honom. Precis som jag hoppats och förväntat mig så var han frisk. Alla blodprover låg precis som dom skulle och allt annat var också bra. Enda anmärkningen var ett mycket lindrigt blåsljud på hjärtat, men det bör inte vara något att oroa sig över.
Skönt att få svart på vitt att han är frisk iallafall. Man vet ju aldrig, han blir ju ändå 15 år i år. Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen. Det är helt sjukt att jag har haft honom i 9 år!
 
Och nu denna helgen som precis har varit var jag uppe i Sunne igen.
På lördagen så var vi väldigt husliga och planerade frön i små krukor och hade oss. Så kul att ha möjlighet att vara delaktig i lite roligare grönsaksodling än balkongtomater! Blomkål å broccoli och pumpa och majs, å kanske nått mer som jag har glömt sådde vi. Och snart, när frosten är över så ska vi sätta morötter och rödbetor och potatis och grejer. Wihoo!! Spännande!
Martin har även lagt undan ägg för hönorna att ruva på, så om några veckor kommer det förhoppningsvis finnas ett gäng söta kycklingar att titta på också! <3
Trots mitt djurrika liv så har jag nog aldrig sett små nykläckta kycklingar på riktigt nån gång vad jag kan minnas, så det ska bli väldigt roligt!
I lördags var vi även hemma hos en av Martins kompisar på födelsedagsfest! Det var skojigt att få träffa fler av hans vänner, och även kul eftersom några jag redan träffat också var där.
Vi inledde med att spela ett rollspel på playstation som skulle vara svårt, jag dog, så jag betvivlar inte att dom har rätt... Sen spelade vi ett annat, vanligt sällskapsspel som var roligt men kanske lite väl krångligt efter ett par cidrar...
Det var iallafall en väldigt kul kväll, fast när vi var på väg hemåt så fick jag sån himla huvudvärk, så det var rättså irriterande, men med lite alvedon och sömn så gick den över. :)

I söndags så visade han mig ett par roliga dataspel, och vips så hade en hel hög timmar försvunnit... Konstigt hur det kan bli så, hmm. Det var roliga dataspel iallafall, kändes lite som min typ av spel. Det ena var logiskt/strategiskt och man fick tänka och klura lite på olika uppgifter. Det gick inte på tid och det var inget läskigt (skönt!). Och det andra var också lite åt tänka-hållet, bygga lite hus och produktionsbyggnader till en medeltida stad, sköta om sina invånare och utföra uppdrag och lite sånt.
Hade velat ha båda spelen på min dator också, men till viss del är det nog lite tur att spelen bara finns i Sunne, annars hade jag nog inte fått mycket annat gjort om kvällarna...

Och nu har jag påbörjat en vecka som innebär 7-dagarspass, eftersom jag jobbar kväll hela helgen också.
Kvällshelg är både tråkigt och trevligt. Tråkigt för att det innebär att jag inte kommer kunna träffa M på ett tag, och tråkigt för att man aldrig vet om det är lugnt eller kaos på jobbet. Trevligt för att det ser så trevligt ut på lönekontot den 25:e, och trevligt för att det är så lugnt och skönt på jobbet när det är få personal där (om det inte är kaos och fullt med akutpatienter det vill säga).
 
Och imorgon ska jag och Elina ses efter jobbet. Wihoo!!

So long tills vidare, nu ska jag laga lite mat och fylla frysen till bristningsgränsen med matlådor! ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0