Hej basröst.

Blä, jag sitter här hemma och har lite sådär småont i halsen, har varit så i flera dagar nu, men inget verkar bryta ut. Bara lite hes och hostig. Dricker te och hoppas att det lindrar lite.
I helgen ska jag jobba kvällpass, både fredag, lördag och söndag, så jag har ju verkligen inte tid eller lust att bli sjuk (som om man någonsin har det).
 
Idag har jag och Märit varit i hallen och tränat hundarna igen. Det gick fint. Jag och Elliott tränade lite apportering, hopp över hinder och fritt följ. Och lite "nej du ska inte gå och störa dig med tjejerna, du ska hålla dig här hos matte" och den delen gick nästan bäst av allt. Fick stopp på honom alla gångerna och fick tillbaks honom rätt omgående.
Tänka sig, det kanske blir en skötsam pojk av honom till slut. ;)
Har tappat räkningen på hur många gånger jag tänkt och sagt detta, men det känns mer och mer som att allt börjar falla på plats. Och Elliott har lagt ifrån sig en del av valp- och unghundsstolligheten och hittat lite mer vuxet vett och sans.
Fast han är ju ändå rätt stollig för det mesta. Men det är roligare och lättare att hantera (och inte irritera sig på det) när man vet att det finns lite vett där bakom och stolligheten inte är helt konstant utan kommer i perioder med skötsamma perioder emellan.
 
Vi körde lite fotosession när jag var hos Martin i helgen. Det hade snöat som bara den under natten så Elliott vart överlycklig när vi gick ut på förmiddagen och busade i snön medans Martin plogade.
Fick till en ganska bra ståbild till och med, nästa gång kanske jag till och med kommer ihåg att ta av honom sele och halsband... Min snygging!
 
Nu blir det till att sova. Imorrn är det jobb som vanligt igen innan helgjobbet drar igång!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0