Ett inlägg mitt i natten när jag egentligen borde sova...

Dags för ett inlägg igen. Fick lite inspiration, så då tänkte jag att det var bäst att skriva lite.
 
Har jobbat kväll idag, och igår också. Igår var det väldigt rörigt, totalkaos när jag kom, massor med hemgångar och massa behandlingar och medicineringar på vård så jag kände mig alldeles snurrig. Och det fortsatte resten av kvällen. Några patienter fick gå hem, men så skrev vi in lika många till.
Men man lär sig väldigt mycket av att jobba på en stor klinik. Denna veckan har jag fått ge mediciner som jag aldrig hört talas om tidigare. Men kul är det! Framförallt är det kul att se sjuka patienter bli friska, tyvärr är det ju dock många sjuka patienter som inte blir friska, hur gärna man än skulle vilja det, och hur mycket man än kämpar med att mata dem och ge mediciner för att hålla dem igång.
Omvårdnad är lite pyssligt, helst av allt skulle jag vilja kunna ta mig tid att sitta inne i djurens burar och hålla dem sällskap en stund då och då. Det funkar när man har få inskrivna, men när man har många inskrivna och många olika medicineringar då blir det inte så mycket tid över till den typen av "sidogöra".
 
Imorgon ska jag jobba vanligt dagpass på mottagningen, ska bli lite skönt att börja klockan åtta igen konstigt nog, dock måste jag ju lägga mig snart så att jag kan hinna bli pigg tills dess.
Vi ska också ha hygienutbildning imorrn, ska bli intressant att se vad det handlar om. Utöver att använda handsprit oftare än man tror.
 
Till helgen kommer jag drabbas av pojkvänsabstinens för jag ska hem till Billingen en sväng. Pappa har fyllt år så jag ska dit och säga grattis i efterskott och bara hänga lite. Tänkte försöka hinna baka något att ta med hem också.
Och vem försöker jag lura egentligen? Jag har redan pojkvänsabstinens trots att han åkte härifrån så sent som i förrgår... Jag antar att det är baksidan av ett distansförhållande. Om nu 7,5 mil är tillräckligt långt för att räknas som distans...
 
Måste även visa vilka fina ägg jag fick av Martin sist jag var där.
Fina färgglada ägg från hans egna hönor. Mycket roligare att äta än tråkiga vita köpeägg!
 
 
 
Gonatt på er!


Kommentarer
Märit

Om jag hade en pojkvän bara 7,5 mil bort så skulle jag flyttat in där... :p

Svar: Haha ja, det hade nog varit väldigt trevligt tror jag. Lite halvjobbigt att ha en timme till jobbet bara... Men man vet aldrig. :)
SweetPeach

2015-04-04 @ 20:42:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0