Fullspäckad vecka!

Helgen som nyligen passerat var en väldigt trevlig helg och jag fick träffa många av mina favoritpersoner.
 
I fredags efter jobbet åkte jag hem till Billingsfors och hälsade på. På lördagen åkte vi ut till Stenebygrytan och åt middag för att fira pappas födelsedag samt fars dag lite sådär i efterskott.
Och jag passade även på att fråga mamma om hon ville klippa mig, så det gjorde hon, vilket var väldigt välbehövligt. Hade nästan tänkt ta mig till en frisör för topparna var så slitna så håret tovade sig som tusan. Men det är så meckigt att passa in frisörtid (fast framför allt är det jobbigt att ringa och boka den).
På söndagen åkte jag till Elina och träffade henne för första gången på jag vet inte hur länge (iallafall alldeles för länge) och för att hjälpa henne färga håret och senare på kvällen träffade jag Märit och ett par till från jobbet för musikquiz på Rockbaren.
Och lite tidigare på dagen hade jag fått en spontan idé som gjorde det möjligt för mig att åka och spendera resten av söndagen samt början av måndagen hos Martin. <3 Det var välbehövligt! Och väldigt smidigt när både han och jag jobbar kväll, för då gör det inget om det tar dryga timmen att åka till jobbet, vi hann till och med ha sovmorgon!
 
Igår var jag och Elliott på lydnadskurs. Vi tränade lite kontakt och fokusering, inkallning för att göra av med lite myror i brallan (han hade gott om dem). Sen testade vi även på vittringsapportering och det gick ganska så bra, tills han insåg att han kunde smita med en av pinnarna och få idiotryck och ha kul på egen hand.
Vi testade även på rutan (ett moment i tävlingslydnad) och det gick riktigt bra. Jag vet inte om Elliott förstod vad det var han gjorde, men han gjorde iallafall rätt vilket ledde till att han fick glada tillrop och fick leka med leksak tillsammans med matte. Väldigt duktig pojk som var väldigt trött på kvällen. Matte var rätt trött hon också...
 
Och idag har det gått i ett också. Har jobbat hela dagen, och efter jobbet åkte jag till brukshundsklubben för att fixa mat till en kurs som dom skulle ha, och när det var avverkat så åkte jag till Elina igen för att fixa resten av hennes tvåfärgade hår.
Och nu sitter jag hemma. Har precis ätit ett par mackor med makrill och ska nog ramla in i duschen en sväng innan jag lägger huvudet på kudden och somnar som en stock.
Imorrn jobbar jag eftermiddag, vilket betyder att jag börjar klockan 12. Så det blir en liten sovmorgon iallafall. Känns som att det behövs!
 
Natti natti på er alla människobarn. <3


Kommentarer
Märit

Du glömde nämna att vi VANN musikquizen =)

Svar: Ja just det... Viktig info ju!
SweetPeach

2015-04-04 @ 20:44:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0