Årets första barmarkspass.

Skulle man kanske kunna kalla det om jag vore ishockeyspelare.
Fast för min del är det kanske bättre att säga årets första löptur utomhus...

Sprang "min" nya 4 kilometerssträcka. En helt P-E-R-F-E-K-T sträcka!
Blandat uppför och nerför, men aldrig speciellt jobbiga backar.
Insåg dock efter ett tag att det är sjukt svårt att hålla tempo utomhus när man bara har en pulsklocka med stoppur på...
Slutsatsen efter dagens pass är iallafall att jag har alldeles för lätt för att springa för fort utomhus, vilket leder till att jag blir trött snabbare och inte orkar springa 5-6 minuter i sträck.

På slutet lyckades jag dock hitta mitt tempo, på cirka 8,5km/h. Tror jag iallafall, det är det tempot jag brukar hålla på löpbandet under springa-intervallerna.
2 steg på inandningen och 2 steg på utandningen och en puls på ca 170-175.

Totalt sett rätt nöjd med dagen, trots att mina fyra kilometrar tog 40 minuter.
Har dessutom insett att den där 9-kilometerssträckan får jag nog vänta med ett par veckor... eller iallafall tills jag lyckas hålla rätt tempo...

Nu blir det MAAAAT!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0