Inlines!

Idag har jag varit ute på Bergvik och investerat i ett par inlines med skydd och stavar och alla möjliga grejer.
Råkade få med mig ett par nya vårskor också. Ett par skor som faktiskt är vita på riktigt (än så länge).
Det blev ett par såna här inlines, från SOC.

Väldigt tjusiga och blåvita :)

När jag provade dom i affären höll jag på att åka rakt in i en hylla med en massa grejer i, men på något vis lyckades jag (eller om skorna gjorde det alldeles själv) börja åka baklänges istället, så det blev ingen krasch som tur var! Hehe.

För en stund sedan tog jag på mig dom här i vardagsrummet efter att jag röjt undan lite yta, så tränade jag lite svängar och bromsar och insåg att det är inte riktigt lika lätt som det ser ut...

Sen gick jag ut med dom (tre trappor med inlines är ett litet äventyr faktiskt) och körde fram och tillbaks på en rensopad parkering här utanför i en halvtimma typ.
Då insåg jag att det är överhuvudtaget inte lika lätt som det ser ut. Det är skitsvårt!
Skejta och åka rakt fram är inte svårt, men att svänga utan att det tar ett år, och få stopp, haha, det är en helt annan historia.
Efter 30 minuter förstod jag att det kommer bli riktigt ordentlig träning det här! Mina höfter känner redan av det!
Innan jag gick in testade jag att skejta uppför en backe också, rätt jobbigt, men ännu jobbigare blev det när jag insåg att jag på nått vis vad tvungen att ta mig nerför backen också...
Började med att åka tvärs över backen, som när jag åkte slalom i början, men det funkade inte speciellt bra när jag kom fram till gräset och stapplade ut i det.
Att åka nästan rakt ner funkade inte det heller... Jag höll på att vricka fötterna och ramla framlänges samtidigt.
Till slut ställde jag mig sidledes i backen och gick neråt, på samma sätt som man går uppför i en slalombacke...

Hur tusan tar man sig nerför en backe??

Haha!
Får se när jag vågar mig ut nästa gång... Imorgon kanske?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0