SATS

Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag hyllat SATS sen jag började där...
Idag är det Body Balance som ska höjas till skyarna.

Passet är en blandning av thai-chi, yoga och lite pilates.
Så grymt skönt, med både betoning på grymt och skönt.
På nått sätt tränar man hela kroppen utan att det känns.

Jag bara svettas och svettas och pulsen ökar, det känns i musklerna att man använder dom, och efter sista upprepningen av varje övning känner man att man nog inte orkar göra den en gång till.
Man andas, oftast iallafall, och "går in i sig själv".

Det där med att gå in i sig själv tyckte jag lät rätt flummigt när jag gick på BodyBalance första gången, men nu har jag lärt mig det.
Det är ett slags fokus. Allt man känner är sin egen kropp, allt man ser är sin kropp, hur musklerna samarbetar, och allt man hör är instruktörens röst.
Fokus på rörelser, balans, motivation.
Det är nästan så att det inte går att beskriva det.

Passet avslutas med avslappning/meditation i stilen "du känner att ditt högra ben blir tungt".
Och idag kände jag det!!
Kroppen blev tyngre bit för bit tills det bara var andningen kvar. Hade någon sagt åt mig att resa mig upp just då hade jag nog inte klarat av det.
En både panikartad och underbar känsla, det var nästan så att jag kunde börjat gråta.

Jag tror jag har fått ett nytt favoritpass...


Kommentarer
Alexandra -mamma till Leia

åh jag behöver verkligen börja träna nu med. Men jag ska iaf börja rida igen nu. :)

Svarar på frågorna imgn. Stor kraaam

2010-07-15 @ 20:00:53
URL: http://triquetra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0