SORG

Igår klev sorgen in i mitt hjärta, antagligen för att stanna där ett tag.

Inget mer slutspel.
Isen i Löfbergs Lila Arena kommer smälta innan snö vid vägkanterna smälter.
Inga fler ramsor, grönvita flaggor eller rökbengaler.
Inga mer kvällar när man kommer hem nästan röstlös.
Inga mer cykelturer på 2x6km.

Min fritid tog slut för några månader sedan, nu finns den där igen, men vad ska jag göra med den?

Idag hade jag på mig min nyinköpta t-shirt.
Evigt trogen.
Ett budskap extra viktigt att sprida efter den här typen av förlust.

TIDEN GÅR VÅRA HJÄLTAR ÄNDRAS
MEN VÅRA HJÄRTAN HAR EJ FÖRÄNDRATS
DÄR FINNS BARA DE GRÖNA VITA
DÄR FINNS BARA VÅRT KÄRA LAG
FÖR VÅRT LAG GER VI ALLTID JÄRNET
KÄMPAR FRAM TILL DEN SISTA FÄRDEN
VI GER ALLT FÖR DE GRÖNA VITA
VI GER ALLT FÖR VÅRT FÄRJESTAD



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0