Bränn Bränn Jerusalem!

Så jävla underbart!
Lyckan jag kände idag när vi vann över HV, på deras hemmaplan! Och lyckan jag kände när vi vann över HV, på våran hemmaplan.
Helt obeskrivligt!
Laget kämpar och sliter och vinner! Dom där hemska nollade förlusterna från förra säsongen är som bortblåsta!
Jag behöver bara tänka på matchen och på segern och så dyker ett lyckligt litet flin upp på mina läppar.

Mitt minibusskörande gick riktigt bra, förutom i början, när jag fick kärringstopp, fastnade i ett rödljus och nästan glömde bort att något som kallas högerregeln faktiskt existerar.
Men sen gick det bra! Färden gick, genom regnet, från Karlstad, via Kristinehamn, Mariestad, de otaliga rondellerna i Skövde och sen anlände vi till Jönköping.

Härligt på ståplats, riktigt bra tryck, och tydligen hördes vi riktigt bra ut genom sändningarna också. Hemmaklacken hade ju inte så mycket att skryta med direkt.
Fantasi...
Enda dippen kom i början på tredje perioden, då Jönköpingspolisen som bevakade det livsfarliga bortastå skulle visa sig tuffa.
Dom skulle bevisa att det minsann är dom som är säkerhetsansvariga där.
Problemet var bara att det inte funnits någon säkerhetsrisk på bortastå förrän polisen trängde sig ner på läktarn.

Helt plötsligt dyker 10-15 gula idioter upp. "Backa" "Flytta på dig!"
Trängs och knuffas, helt utan anledning.
En kille blir till och med inknuffad i räcket med huvudet före, ja av en polis.
Och polisen har mage att käfta emot och säga "Men det var inte mitt fel, jag blev puttad" precis som vilken gnällig jävla tonåring som helst.
För fan, är ska du va polis så kan du väl be om ursäkt ändå eller? Idiot.
Jag har hört många historier om Jönköpingspolisen vs Färjestadssupportrar, och jag har många gånger trott att dom varit en smula överdrivna.
Idag har jag insett att dom inte är överdrivna.
Färjestadssupportrar är enligt dom det farligaste släktet som finns, och de ska bekämpas med alla medel som finns tillgängliga.
Skäms på er!

Dessutom fick man inte ta med drickan ner på läktarn, vad är det för fjanterier?

Men, skit samma. Färjestad vann! Färjestad ägde!
Trots en massa folk skadade/sjuka så gick vi ifrån Kinnarps Arena med 3 poäng i fickan!
HAH!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0