Hockey

Nä, jag vet inte. Jag hittar inte ens några ord att börja det här inlägget med...

När jag kom hem efter förra hemmamatchen letade jag efter saker att slänga i golvet för att få ut min ilska och frustration på något vis.
Höll på att slänga mobilen i golvet, men lyckades sansa mig lite så att det blev istället bara ett par vantar, en jacka, en kattleksak och en klädvårdsrulle från IKEA (som jag fortfarande inte hittat) som fick smaka på plastmattan.
Ikväll har jag inte slängt något i golvet.
Helst av allt hade jag bara viljat gå och lägga mej i sängen och grina för att hockeyn är så jävla dålig just nu.

Jag är inte ens förvånad längre när vi förlorar hemma.
Det är bara hopplöst.
Läste nånstans att det var två månader sen vi vann hemma.
Konstigt att det bara var 5500 pers i LLA idag?
Konstigt att det bara skulle varit 5300 pers där sist match om FBK inte hade strött ut 2000 gratisbiljetter i Värmlands hockeyungdomar?

Det är inte spelet det är fel på i första hand.
Det är slutresultatet.
Jag, och troligtvis många med mig, struntar fullständigt i hur det ser ut på plan, bara vi vinner!
Så länge vi gör fler mål än motståndarlaget kan dom få göra hur många misstag som helst.
Hellre en seger med 6-5 än en förlust med 2-1.

Jag fattar inte hur det kan vara så upp och ner!
Efter matchen mot Modo i tisdags var jag till och med taggad inför dagens match.
Med tanke på bortaspelet kanske jag borde vara mer taggad inför lördagens resa till Göteborg.
Men just i det här ögonblicket känns det som att Färjestad nog borde betala mig för att kolla på deras hockey.

Och det värsta är att Färjestad mer och mer börjar bli DOM, inte VI.
Det är VI som är Färjestad. Det är VI som är Bollklubben ifrån Karlstad.
Men när DOM spelar så här jävla dåligt, då förtjänar DOM inte längre att vara VI förrän DOM skärper till sig.

(Och domarna ska vi inte ens gå in på. Jag kan också dömma hockey om det ska vara på den nivån!
Enögda, halvblinda, inkompetenta, värdelösa bortadomare som bara tar en massa fjantiga utvisningar för att hävda sig mot hemmapubliken och sedan blundar för sånt som bortalaget borde utvisas för!)


Enough said.
Nu ska katterna och min kudde få min fulla uppmärksamhet dom närmsta sju timmarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0