Nu kan man andas ut

Iallafall litegrann.

Efter två spelade perioder kändes inte livet så himla fantastiskt direkt.
Två rättså usla perioder, rättså usla powerplay och rättså usla domare (skräll!).

Men i pausen mellan andra och tredje måste något ha hänt, för det Färjestad som kom ut och spelade tredje perioden var inte samma lag som spelat tidigare i matchen.
Mer fart och energi.
Mer spelglädje.
Och framförallt, mer skott och mer mål!!

Så kvällen blev rätt bra till slut ändå.
Killarna kämpade och slet på isen medans jag låg i soffan och drack Fanta och knaprade chips.
Fredagsmys redan på en torsdag.

Gött att kunna ligga i soffan för en gångs skull också, och inte behöva sitta och knö framför datorn.
Enda nackdelen är ju att det är tv4 som sänder hockeyn på dom "vanliga" kanalerna.
Hockey, studio, reklam, studio, reklam, studio, hockey.
V-ä-r-d-e-l-ö-s-t.

Och inte kan dom hålla sig till utsatta tider heller, utan dom ska hålla på och ändra dom.
Matcher som ska börja 19.00 börjar inte förrän 19.13.
Och på lördag "ska" matchen börja 15.00, men nånstans på tv såg jag en skylt dör det stod
Färjestad - AIK 15.40
Vad sysslar dom med egentligen??

Och som om inte det vore nog, så ska klockan ställas om till sommartid natten mellan lördag och söndag.
10.30 på söndag åker jag och ytterligare ett gäng grönvita supportrar till Stockholm.
Får se vilket 10.30 jag åker in till stan till...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0